Aktuális

Szeretném megkérdezni

„Én meg fizessek 5600-at a hazaútért, hogy láthassam a szüleimet, miközben az ő mocskukban ülök a kupéban?!” – kérdezed, mikor felfedezed, hogy a menekültek ingyen utazhatnak a MÁV és a VOLÁN járatain egy 2007-es kormányrendeletnek köszönhetően. Szeretném megkérdezni, hogy volt-e már veszélyben az életed háború miatt, irtották-e már szerettedet a szemed láttára a megkérdőjelezhetetlen igazságszolgáltatás égisze alatt, kellett-e már két sportszatyorral mindenedet hátrahagyva menekülni. Aztán amikor felrúgod a migráns vizét a Nyugatiban, és hangosan méltatlankodsz: „Nincs elég éhes gyerek Magyarországon, akiknek segíthetnél?”, akkor szeretném megkérdezni, hogy te mit teszel azért, hogy ezeknek a gyerekeknek egy kicsit is jobb legyen.

Szeretném megkérdezni, hogy mit teszel azért, hogy a világ – nem kell Afganisztánig menni, beszéljünk csak Gyöngyöspatáról, sőt… elég, ha a társasház szeméttárolójáról vagy a közeli játszótérről van csak szó – egy fokkal elviselhetőbb hely legyen. Ja, hogy te senki vagy, nem áll módodban (így fogalmaztál így, távolítva magadtól a felelősséget): nincs pénzed, időd, a saját életeddel vagy elfoglalva. Csepp a tengerben, igaz? Az. De minden cseppben megvan mindaz, ami a tenger sajátja, és cseppek nélkül nem volna nagy víz sem. Ezek a cseppek határozzák meg a tenger minőségét. Jól van, nehogy már filozofáljunk, hagyjuk ezt a szart. Nem kapsz ma szívszorító fotót sem illusztrációként, csak kérdéseket, póz nélkül.

Szeretném megkérdezni, hogy kiálltál-e a hetvenötezerért dolgozó egészségügyi dolgozókért, akik nélkül nincs méltó élet, de halál sem. Ott voltál-e, akkor, a forró hétvégén az aszfalton? (Ja, te csak az internetadó ellen tüntetsz? Bocs.) Utaltál-e valaha pénzt éhező, beteg gyereknek? (Megtetted, fél évre el is altattad a lelkiismeretedet, hogy te milyen remek ember vagy. Pipa.) Csatlakoztál-e bármilyen szervezethez – legyen az civil vagy politikai – amely azért küzd, hogy – sok más dolog mellett – a családon belüli erőszakot szankcionáló törvények hatékonyabban kerüljenek alkalmazásra? (Ja, hogy az ciki, mert „mind egyforma”, mondtad is, tényleg.) Alapítottál esetleg egy újat, másmilyent? (Persze, az melós, és „úgysincs értelme”, tudjuk.)

Szeretném megkérdezni, hogy ha nem is igazán teszel (túl sokat) azért, hogy akár a dunapataji alultáplált óvodásnak, akár a szír menekültorvosnak jobb legyen, akkor mégis belegondolsz-e néha, hogy minden nyomorod ellenére mekkora istenverte mázlista vagy. Hogy van fedél a fejed fölött, hogy segítséget kapsz betegen, hogy abban hihetsz, amiben akarsz, úgy öltözhetsz, ahogy jólesik, hogy van mit enned, hogy nem fejeznek le és nem lőnek rád, bazmeg. Hogy nem kell minden áldott nap attól rettegned, hogy ha a gyereked iskolába megy fényes nappal, felrobbantják, mert a hazádban a lányok nem tanulhatnak. Hogy neked olyan lehetőségeid vannak, amelyekről ezek a nyomorultak nem is tudnak. Hogy ha itthon nem megy a szekér, bármikor kimehetsz Londonba, ahol többet keresel majd.

Igen, szeretném megkérdezni, hogy miféle mocskos cinizmus kell ahhoz, hogy Angliából, Ausztriából, Németországból, Írországból és Hollandiából szidd a háború és terrorizmus elől menekülő embertársaidat, miközben te magad gazdasági bevándorló vagy, és születési előjogodként tekintesz a fogadó ország szociális hálójára és munkaerőpiacára. Mert te jó helyre születtél, még ha nem is a legjobbra, tehát te válthatsz, neked szabad. Meg is ideologizálod, hogy mert te „alkalmazkodsz a szokásokhoz”, „betartod a törvényeket” (már fel se tűnik, hogy ez nem a saját gondolatod, idegen retorika). A polgárháború sújtotta Szudánból érkező fekete orvosigazgató, aki 45 éve gyógyít és tanít nálunk, talán nem? Sok százezer kiszolgáltatott helyzetben lévő társa talán nem? Ja, te csak azok az az eseteket látod meg, amelyekhez bűncselekmény kapcsolódik, Elin Krantz ügyét például – mintha Szita Bence, Seres Barbara kisfia vagy a balmazújvárosi család nem hófehér, magyar kezek által halt volna meg, és ne jutna minden hétre hasonló eset.

Tudod, én sem vagyok jobb nálad: nem állíthatom, hogy sokat tennék azért, hogy a világ – a közvetlen környezetem, az ország, a Föld – élhetőbb hely legyen, kevesebb igazságtalansággal, fájdalommal, nélkülözéssel. Csak tudod, én nem méltatlankodom, hogy miért nem kérnek vonatjegyet – érted bazmeg, vonatjegyet! – attól, aki mindenét elveszítette, és nem köpöm le az éhes afgán gyereket a pályaudvaron (esetleg – ha érzékeny kultúremberként gondolok magamra – virtuálisan a Facebookon). Inkább befogom a számat, és megkérdezem magamtól mindazt, amit most fentebb tőled. És az van, hogy nehezebb tükörbe nézni, miután őszintén felelek ezekre a kérdésekre. Szeretném megkérdezni, hogy… neked hogy a faszban nem?

Eszter névjegye (911 Bejegyzés)
Üdvözöllek. Barok Eszter a nevem (nem véletlen a domain sem!), örülök, hogy benéztél hozzám. Foglalkozásom szerint szerkesztő, cikkíró, fordító, blogger, szöveggyáros vagyok. Én írom ezt a naplófélét. Nem kell mindenben egyetértened, az viszont elvárás, hogy tisztelettel kezeld a sajátodtól eltérő véleményeket. Van egy klassz kis közösség, jókat szoktunk beszélgetni itt.

41 hozzászólás Szeretném megkérdezni bejegyzéshez

  1. Könnyes lett a szemem. Megosztom, hátha másoknak is, akiknek eddig, talán csak tudatlanságuk folytán, volt az a véleményük, ami.

  2. Jaj, de nagyon tetszik, hogy igy…irsz es mondod.

  3. Majd amikor agyonvernek mivel nem jarsz burkaban es kisebbség leszel a sajat orszagodban akkor olvasd ujra amit most irtal

    • Kedves Holnap, nagyon érdekel, hogy miből gondolod, hogy a tudatos, megfontolt, európai szinten egyeztetett menekültpolitika azt jelenti, hogy nyakló nélkül mindig nálunk kap állampolgárságot, automatikusan.

      • Nem nálunk, csak az EU-n belül szabadon mozog. És sajnos a befogadás, a PC jegyében szőnyeg alá söpört problémák, stb. által kijelölt csapásirányról van némi tapasztalat a világban.

        Amúgy szerintem amikor tiltakoztok azért, mert elvárják a menekülőtől a beilleszkedést, alkalmazkodást, hogy ne teremtődjön újra a probléma, arra nem figyeltek fel, hogy a menekülők döntő többsége ezt magától is megtenné.

        Aki meg nem, az azért nem, mert az afgán is éppen úgy lehet bűnöző, mint a magyar.

        És mert egy vallási alapú háború egymással harcoló mindkét oldaláról indulnak el a család védelmében olyan menekültek is, akik egymással szemben is szent háborút vívnak, és a saját vallási törvényeiken kívül semmit sem fogadnak el.

      • gemstonemine // július 18, 2015 - 10:26 // Válasz

        “tudatos, megfontolt, európai szinten egyeztetett menekültpolitika”… Amely a következő elvekre épít:
        – Él-e az illetőnek rokona a schengeni térségben?
        – Kapott-e korábban vízumot a schengeni térség valamelyik országába?
        A fenti két feltétel valamelyikének teljesülése esetén az illető ország hatáskörébe tartozik dönteni a menekült sorsáról, ez azonban nagyon kevés esetre alkalmazható. Ekkor lép életbe az a tudatos, megfontolt és -nagyon kényelmes- megoldás, mely szerint annak az országnak a hatáskörébe tartozik foglalkozni a menekült kérdésével, amelyiknél a schengeni határt átlépte. (Így már érhető az olasz kormány nyilatkozata, melyben nehezményezték, hogy Európa magára hagyta őket a bevándorlási helyzet megoldásában.)
        Nekem nem tűnik úgy, hogy Európa szeretne megoldást találni a kialakult helyzetre. Időt húzni inkább.

    • “Majd amikor agyonvernek mivel nem jarsz burkaban es kisebbség leszel a sajat orszagodban akkor olvasd ujra amit most irtal”

      Annyira bírom, hogy a nők elleni erőszakra csak akkor leszünk hirtelen érzékenyek, ha az az idegengyűlöletünk alátámasztásához kell.

      Több szempontból is sántít az állításod:

      – Ma Magyarországon egy nőnek sokkal nagyobb az esélye arra, hogy a saját férje vagy a szomszéd férfi veri agyon, minthogy egy éhező, elgyötört menekült, akinek kisebb gondja is nagyobb annál, minthogy a magyar nőkkel foglalkozzon.

      – A “kegyetlen, nőgyűlölő iszlám férfi vs kulturált európai gentleman” erős csúsztatás. Ember, minden 4. magyar nőt bántalmaznak életében! És a társadalom túlnyomó többsége erre még mindig tökéletesen vak! Erre mondják, hogy mindenki először a saját háza előtt… Másrészt pedig az iszlám világ sem olyan már, mint régen. Nem azt mondom,hogy nincs probléma, mert rengeteg van,az ott élő nők még mindig szörnyű igazságtalanságokkal küzdenek. De az a korosztály, aki a menekültek túlnyomó többségét alkotja (gyerekek,fiatalok, kisebb részt középkorúak) már más szellemben nevelkedett. (Globalizáció, nyitottság, multikulturalizmus, ..ébresztő! Hallottál te ezekről a dolgokról?) Eszükbe sem jut, hogy bárkit is megverjenek az öltözéke miatt. (Igen, elismerem, néhányoknak eszébe jut, de semmivel sem nagyobb arányban, mint a magyaroknál. Persze az más, már-már megengedett: rémlik a rendőrség “Tehetsz róla…” kampánya? )

      – A “kisebbség leszel a saját hazádban” is irracionális félelem. De ha esetleg mégis úgy lesz, akkor mi van? Mért magasabb rangú egy magyar gén, mint egy másik? Nem tök mindegy, kik élnek ebben az országban? Ha megférnek egymás mellett, tőlem bárki jöhet. (Arról nem is beszélve, hogy mi nagy jóindulattal sem vagyunk “árja faj”. Fogalmunk sincs, honnan származunk, a történelem folyamán meg minden lehetséges néppel keveredtünk. Az a “tiszta magyar vér” amit úgy féltünk, nem létezik, és nem is létezett soha.)

      • A “miért magasabb rangú egy magyar gén” című fejtegetésedre meg kell jegyeznem, nem a génen, hanem a kultúrán múlik a különbség. Az erre épülő társadalmon, hogy ez hova vezet. És tudod ennek a különbségnek az értékelése nagyon egyszerű: Nekik van okuk ide menekülni, és nem nekünk oda. És a probléma forrásául szolgáló értékrendből, kultúrából már csak azért sem kérünk, mert a többség ez elől akar biztonságba kerülni.

        Jelenleg nem csak nőket bántalmaznak életük során, hanem fiúkat, férfiakat is. És nem csak minden 4.-et. És tudod az egyenjogúságban az a szép, hogy mindkettő egyformán számít. Arra miért nem vagy érzékeny? A bántalmazás kapcsán lényegi különbség viszont az, hogy egy kultúra ezt a bántalmazást, ami emberi természet, visszaszorítani igyekszik… Tűri. Vagy pedig a vallási elvekbe, kultúra normáiba bele veszi és támogatja. Na ezt a különbséget nm akarjuk importálni.

        És kedves Elanor. A te állításod nem csak sántít, nem csak erős csúsztatás, stb. hanem az “Annyira bírom, hogy a nők elleni erőszakra csak akkor leszünk hirtelen érzékenyek, ha az az idegengyűlöletünk alátámasztásához kell.” esetében nyilvánvaló hazugság. Ugyanis az idegengyűlölet alapvetően az idegen és nem idegen között húzna meg különbségeket.

        Márpedig minő meglepetés, sem a kormány, sem az általad idegengyűlölőnek bélyegzett emberek többsége nem szól egy rossz szót sem a diktatúra ellen ide menekülő, de Európában eddig mindenhol békésen beilleszkedő kínaiak ellen. A te érvelésed egyetlen kulcsa abban rejlik, hogy mivel az érdemi érvekre érdemi érvekkel válaszolni nem voltál képes, csak beszólsz, személyeskedsz, és az állításaid java része sajnos nettó hazugság.

        Tudod az egyenjogúság, egyenlőség kapcsán bizony a kölcsönösség is fontos norma, a kölcsönös tisztelet hasonló mértéke. Ha ahhoz a szinthez alkalmazkodunk amit te képviselsz, hogy hazudozva, személyeskedve sározzuk a másikat érveket meg leszarjuk, lehetőség szerint a legaljasabb hamis vádhoz nyúlva, akkor utána 3 évig sírnál a téged ért zaklatás és verbális agresszió miatt.

  4. Én is írtam a témában. Jó látni, hogy nem vagyok egyedül. :) Csak így tovább!

  5. Több helyen osztják a posztot, amit a szerző komolyan gondolt. De van egy apró gond. Remélem nem sértődsz meg, ha erre felhívom a figyelmet: Mások, más értékeket tartanak annyira fontosnak, hogy kiálljanak értük.

    A menekülttábor környékéről időnként felröppenek hírek, hogy a menedékkérők egymás közötti konfliktusai meddig terjednek. És komoly konfliktus színhelyéről vendégül láttunk több embert, beleértve egy azeri baltás gyilkost is. Akik valóban az életüket mentenék, a törvényeink, társadalmunk nyújtotta biztonságért jönnek ide, de ezt akkor és csakis akkor tudjuk nyújtani neki, ha ezeket a törvényeket mindenki magáénak vallja és tiszteli. És ezek a törvények azért vannak, hogy ne kelljen rettegni a gyereknek. A cél itt van.

    A problémákat, konfliktusokat meg kell, és meg is lehet beszélni, az előtt kell megoldást találni, mielőtt sokan “ha a törvény nem segít, végszükségben maguk kezdenek el cselekedni”, rossz vagy még rosszabb megoldást keresve egy konfliktusra. Mert ebből a történelem során már sokszor lett katasztrófa. A valós párbeszéd, az igazságos törvények és ezek betartása és betartatása a hogyan alpja.

    Nem hiszek sem a “nem zsidók”, sem a “nem cigányok”, “nem feketék”, “nem muzulmánok”, “nem szőkék”, “nem keresztények”, “nem férfiak”, stb. pozitív diszkriminációjában, mert az ilyenből lettek a zsidótörvények. És hiszek abban, hogyha több nő vállalkozna, hozná létre saját piacképes ötletéből a saját piacképes startupját, mindjárt több női vezető lenne. De nem hiszek abban, hogy aki az életét beleteszi attól elraboljunk valamit, hogy kvóták alapján odaadjuk olyannak aki nem tett érte semmit.

    Innen pedig nem vagyok hajlandó azt a feminista-baloldali és olykor liberális politikai közösséget ami a fenti célok mellé áll, kevésbé kártékonynak, kevésbé szélsőségesnek tekinteni, mint a többi veszélyes politikai szélsőséget. Az általuk kötelező és alapvetetőnek mondott, vitathatatlannak tekintett állításokkal szemben is merek kritikus lenni.

    Nem hiszem azt, hogy akkor amikor a nem kölcsönös IPV-t egyetemi tanulmányok szerint inkább nők kezdeményezik, akkor a családon belüli erőszak nőjogi kérdés lenne. Sőt abban sem, hogy a családon belüli erőszakot külön kellene kezelni. Annál inkább hiszek abban, hogy a kiszolgáltatott személy elleni erőszak, beleértve a fizikai erőszakot, a másik megalázását, zsarolását, joggal való visszaélés során ellehetetlenítését, rágalom kampányt, stb. olyan aljas viselkedés ami minősítő körülményt indokol a BTKban.

    És teljesen mindegy, hogy hamis vádról van szó, vagy arról, hogy “a férfi úgysem mer visszaütni” vagy az “anyagi okokból kiszolgáltatott anya” ellen követnek el valamit, ne adj isten az “ekkora céggel szemben a fogyasztó úgysem mer perre menni” alapú visszaélésről, azt ahol a félelem, a megfélemlítés az úr a törvényességgel szemben elítélem. A törvény előtt egyenlőség, az alkotmányosság alapvető érték.

    Sokszor hallom, nemi erőszakot leginkább csak férfi tud elkövetni. Csak közben az is erőszak lett, ha a másik ivott, nem tud érdemben dönteni, beleegyezni, de mégis bármely szelíd módszerrel az ágy felé tereljük, mert a kikapcsolt önkontroll mellett némi vágykeltés elég. Ehhez pedig egy nőnek elég akár csak úgy öltöznie, egy-két mozdulat. Aztán, ha oda kerülnek, lehet, hogy mindketten beelegyezésre képtelen állapotban lesznek.

    Maximálisan egyet értek azzal, hogy az ilyen visszaélés is erőszak. De ezt nő is el tudja követni. Sőt, az identitását, biológiai nemét eltitkoló transznemű is… És bármennyire is transzfóbnak nevezi ma a baloldal azt, aki ez utóbbi hosszú távú pszichológiai hatásairól beszél, meg merném jegyezni ez is az áldozatok elleni fellépés a részükről, és ezek az áldozatok is legalább annyit szenvednek, mint egy megerőszakolt nő. Csak éppen ezek az áldozatok egyes baloldali gondolkodók szerint nem egyenlőbbek.

    Éppen így zavar az, amikor a rablás szigorúbb büntetését felvetőkkel közlik, hogy ők rasszisták, mert a rablás szigorúbb büntetése a cigányokat sújtaná. A delaerek, stricik büntetése meg a fekákat. A fenét. A tisztességes, törvénytisztelő cigány, feka, vietnámi, stb. sosem kerülne szembe ezzel a büntetéssel. Aki itt rasszizmust kiállt, miközben a nagy PC jegyében a probléma kibeszélését nem engedné, mert “az is rasszista” az maga tesz rasszista általánosítást, ami gyűlöletkeltő, stb.

    Na ezért nem magyar és külföldről jött ember között teszek különbséget… Hanem a törvényt saját érdekében is tisztelő, betartani akaró ember (és a végszükség mint büntethetőséget kizáró ok menekültnél sokmindent elbír) és a várható jobb körülmények reményében ezt az egész rendszert aláásó törvényt sértő ember között.

    És az élet baromi sok területén működik ez az irány. Miért gondolod azt, hogy csak azokért a dolgokért lehet (és kell) kiállni ami neked fontos? Megjegyzem az Internetadó alapvetően nem a szokott “rendpárti vs liberális” irányban osztotta meg a társadalmat, mert az adott adónem a rendpárti oldalt is joggal kiakasztotta. És igen, a rendpárti emberek is sokszor kiállnak az igazukért, nem egyszer tesznek valamit azért, amit helyesnek gondolnak.

    Csak azt kell elfogadnod, hogy nem a te álláspontod az egyetlen. Ha ezt elfogadod, akkor hamar látszik a válasz: A többiek mikor és miért állnak ki, miért utasítanak el dolgokat, miért nem állnak melléd. Innen már egyszerű az egész.

    • Nekem egyértelmű, hogy a szerzőnek nincs gondja azzal, ha más értékeket tekintesz fontosnak, mint ő. A poszt nem arról szól, hogy márpedig állj a menekültek mellé, hanem úgy általában teszi fel a kérdést, hogy te mit tettél eddig azért, hogy jobb legyen a világ. Erre példa a menekültügy.
      Tényleg röhejes az, hogy soha semmit nem léptél, senkinek nem segítettél még, ha lett volna erre lehetőséged, és akkor azon dühöngsz, hogy neked meg vonatjegyet kell venned – ez is csak egy példa, nem erről szól a poszt. És hogyan hasonlíthatod össze a helyzetedet kiszolgáltatott, mindenüket elveszítő emberekkel? – erről is szól a poszt.

      A szerző nem hirdeti önmaga tökéletességét, elég komoly önkritikát gyakorol a poszt végén.

      “Sokszor hallom, nemi erőszakot leginkább csak férfi tud elkövetni. Csak közben az is erőszak lett, ha a másik ivott, nem tud érdemben dönteni, beleegyezni, de mégis bármely szelíd módszerrel az ágy felé tereljük, mert a kikapcsolt önkontroll mellett némi vágykeltés elég. Ehhez pedig egy nőnek elég akár csak úgy öltöznie, egy-két mozdulat. Aztán, ha oda kerülnek, lehet, hogy mindketten beelegyezésre képtelen állapotban lesznek.”

      Ez meg mi? Szelíd módszerrel az ágy felé terelsz egy magatehetetlen embert – mi az, hogy szelíd? Ha vk egy magatehetetlen ember kiszolgáltatottságával visszaél, az nem szelíd, hanem egy rohadék.

      • Az ez meg mi? kérdésedre a válasz egyszerű: Kérlek szépen az az elkövetési mód, ami nemektől függetlenül működik. És bizony nem a menekültügy az egyetlen kérdés a postban, hanem a családon belüli erőszak is. De sok más is, ami kapcsán bizony a szerző tendenciózusan csak az egyik oldal melletti kiállást tartja fontosnak.

        Az olyan kiszólások a postban, mint a “(Ja, te csak az internetadó ellen tüntetsz? Bocs.)” nem stimmelnek. Megjegyzem, a tüntetés normális esetben nem az első eszköz a politika befolyásolására. Az a képviselőnek írott levél, a fogadóórája meglátogatása, a vele való kommunikáció. Ha a választói akarat több helyről megjelenik és a személyes egyeztetésen sem tud jó magyarázatot adni, miért nem képviseli ezt a pártja (ezért jó a fogadóóra), a leveleket sem kezeli meggyőzően, akkor jön nyílt levél…

        Majd az ellenzék, a nemzetközi politikai közösség (pl. EPP) figyelmének felhívása a problémára. A probléma orvoslásával még ekkor is sikert érhet el a kormány, azaz nem szorítod bele abba, ha enged az neki kudarc. Adsz esélyt jól változtatni. Majd, ha ez nem járt sikerrel akkor jelzed a problémát a mindenkori ellenzéknek. Felmerül a petíció.

        Ha ezek sem sikerültek akkor jön a tüntetés, az ügydöntő vagy véleménynyilvánító népszavazás kezdeményezése. Megfelelő szektorokban a sztrájk, más szektorokban egyéb akciók (forgalom lassítás, stb)

        Annak idején az alaptörvény kapcsán volt egy merőben haszontalan nemzeti konzultáció, de az azon dolgozó politikusok mindegyikének elérhető volt az e-mail címe. Az alaptörvényre, a BTKra, stb. kihat, hogy akkor, ott jópáran és kellő érvekkel képviseltek egy álláspontot.

        Ha sok esetben a börtönnek nincs visszatartó ereje, nem működnének a keményebb büntetések… A felderítési arány alacsony, azaz az állam sikertelen a kollektív önvédelem megvalósításában, akkor az egyéni önvédelemnek kell több teret adni. Lőn csoda, a kormány végül elfogadta az álláspontot.

        Éppen így jut eszembe, hogy a szociális népszavazás idején merült fel, még a Gyurcsány féle tandíj kapcsán, hogy azt az állam meghitelezhetné, Ha valaki viszont itt dolgozik, az államnak adóban megtérül a diplomába tett befektetés akkor a hitelt elengedhetné. Ezzel a tandíj melletti érvek és a tandíj elleni érvek között is van egyensúly. A FIDESZ akkor ellenzékben volt. Sok dologban elvből beszélt a tandíj ellen, de az érvek egy részét elfogadták.

        A FIDESZ előre megmondta, hogy hosszú távon kell mindkét oldalnak gazdasági és média hátország, ezt fel akarja építeni. Sok kétes ügy is erre mutat, a megbízható emberek támogatása. Ezt én nem szívesen támogatom. De támogatták elegen ahhoz, hogy e mögött legyen felhatalmazás. Így ezt nem fogom lopásként, mutyiként számon kérni. Nem örülök neki, de erre kaptak felhatalmazást. Ellenben amiben hallgatnak a véleményekre, sok ember javaslatait képviselik, abban támogatni is tudom őket. És a kevésbé hiteles, sok szempontból rosszabb oldalakkal szemben ezt fogom jobbnak tartani.

        Ez viszont nem jelenti azt, hogy kimennék tüntetni a birkamenetre…

        És nyugodj meg… Most is lehet javaslatokat tenni. Pl. az EPP felé, hogy a menedékkérelmet az EU tagországok külképviseletein is benyújthassák a menedékkérők, és ez esetben ideiglenes utiokmányokkal utazhassanak. Legálisan, elkerülve az életveszélyt, az őket kifosztó szervezett bűnözést.

        De olyan büntetőjogi reformra is van javaslat, ami a három csapáshoz képest is sok dologban szigorítana. Ugyanis nincs értelme annak, hogy aki “3 nap múlva újra előzetesben lesz” azt kiengedjük és legyen csomó felesleges bűnügyi költség, ilyen ügyek tömkelege kösse le a bűnüldözést, míg másban elhanyagolható a felderítési arány.

        Ha a rendszer azt mondja ki, hogy a szabadságvesztés megszűnésének feltétele az okozott kár, a jogi és sok egyéb költség adott arányú megtérülése… Ellenben a börtönben sem jár több dolog ingyen, mint kint, de ott is meg lehet venni az ételt, fűtést, tv-t a lehetőségek adottak, akkor az “nem embertelen a szabadsághoz képest”. Ellenben rögtön dolgozni kell bennt is… Nem az van, hogy “jobb körülmények között, ingyen kapnak mindent, mert elkövettek valamit, és hamar újra kint lesznek”…

        Ha viszont az elítéltnek kevés dolog jár, akkor kisebb bűnökért a börtön lehet “virtuális”… Lábra GPS nyomkövető, pontosan meghatározott útvonalak, szigorú napirend (mikor kell otthon lenni, stb), rendszeres ellenőrzési jog… És mehet dolgozni akár a meglévő munkahelyére is. Nem szakad ki a társadalomból, nem bűnöző akadémia, stb. és bizony a virtuális börtön időbeosztásába olyan iskola is belefér ami segít elkerülni a visszaesést.

        Ha megfogadják a javaslatot, és javul kicsit a felderítési arány, kevesebb lesz a problémás visszaesés, összességében “max pár nappal tölt többet bent az elítélt, de csomó bűnügyi költséget megspórolunk” akkor akik ezt javasolják nem fognak a saját javaslatuk ellen tüntetni.

  6. Nem gondolom, hogy az, aki az említett európai országokban él és onnan fejti ki véleményét, az mocskos cinikus ember lenne, ugyanis ezek az országok tele vannak bevándorlókkal, nem egy vagy két éve küzdenek a bevándorlás okozta, média által eltusolt nehézséggel és akik ezekben az országokban élnek, napi szinten tapasztalhatják, hogy ezek az ártatlan gyermekek mire képesek!

    Sokkal cinikusabbnak tartom azt, amikor valaki küzd a bevándorló gyermekekért, akik egyszer magyar iskolába fognak járni, miközben a saját gyermekét magániskolában taníttatja de azt elvárná, hogy a társadalom nagyobbik része a bevándorló gyerekkel együtt tanuljon és viselje el az agresszív kultúrájuk mindennapjait.

    Meg kell ismerni a vallásukat és utána véleményt formálni! Nem elég egy szervezethez csatlakozni, ott munkálkodni, vagy oda pénzt utalni és kipipálni a lelkiismeretet, hanem egy közegben kell velük élni és utána véleményt formálni, mert ahogy a régi magyar mondás tartja “LAKVA ISMERNI MEG AZ EMBERT”

    • Azt írod: “LAKVA ISMERNI MEG AZ EMBERT”

      Én
      – laktam velük,
      – dolgoztam velük,
      – egy iskolába jártam velük,
      – és még mindig semmi bajom velük.

      Szerencsém volt? Lehet. Ez egyéni tapasztalat, a lényeg szempontjából nem nagyon releváns? Bizony,hogy nem! De ugyanúgy a tied sem. Ez az “ismerek egy beképzelt franciát, tehát minden francia beképzelt” típusú hozzáállás. És mindegy, hogy egyet, tízet vagy ötvenet ismersz.
      Ha objektíven, szociológus szemmel, globális folyamatokra is érzékenyen közelítjük meg a problémát, akkor azt látjuk, hogy igen, vannak nehézségek, kölcsönösen alkalmazkodni kell, de nem látom semmi jelét annak, hogy a bevándorló gyerekek “agresszív kultúrája és mindennapjai” lenne a gond forrása. A dolog ennél sokkal összetettebb, és az európai országok sem ártatlanok benne.

      • Amit leírsz, azt nem tartom túl valószínűnek, sőt úgy gondolom az alapja a részedről súlyos általánosítás, méghozzá nemzetiségi és vallási alapon. Ugyanis egyenlőséget teszel több olyan csoport között, akik baromira nem egyenlőek. Márpedig innen velük szemben sem vagy korrekt, de a többi vitapartnerrel szemben sem.

        Alapvetően van különbség azok között, akik valamely ország lehetőségeit vonzónak találják, megismerik a kultúráját, a törvényes migráció lehetőségeit kihasználva elindulnak valahova, ahova be akarnak illeszkedni. Csak éppen az lesz a felismerés, hogy cseppet sem meglepő módon afrika egyes részein meglepően hasonló ételek, italok vannak, mint Magyaországon, amihez lehet némi köze egyes ott járt felfedezőknek. Számára rögtön a magyar is tesó lesz, pillanatok alatt beilleszkedik. Ezzel a körrel van tapasztalatom. De nem csak feketével, de arabbal is. Rengeteg jó fej, rendes van közöttük. Megjegyzem, ilyenek is jönnek az EUba, és jönnek Magyarországra. És amelyik a legális letelepedéshez szükséges papírokat mutatja a határőrnek, az valahogy a legritkább esetben fut bele konfliktusokba.

        Azok között, akik az életüket féltik, és az első olyan helyig elmennek ahol biztonságban meg tudják húzni magukat. Beilleszkedni, letelepedni nem tud mindegyik, de a migrációt több irányba kezdeményezhetik. Élnek ezekkel a lehetőségekkel. A törvényeket magukra nézve is kötelezőnek, sajátjuknak tekintik, kulturálisan igyekszenek beilleszkedni. Ilyennel is találkoztam már, semmi baj nem volt vele. A biztonságért, segítő kézért, stb. hálás, igyekszik ezt viszonozni, alkalmazkodik.

        És azok között, akik maguk is benne voltak a konfliktusokban, de amikor vesztésre álltak anélkül jönnek tömegesen, hogy a konfliktust, stb. maguk mögött hagynák, és itt a menekülttáborban is vannak miattuk harcok. Nekik igazán sem az előző menekült státusz, sem az az előtti beilleszkedés nem jó. Olyan helyet keresnek ahol a multikultira hivatkozva mindent magukkal vihetnek a kultúrájukból. Azokat a konfliktusokat is, amik miatt most menekülni kell. Nem tekintik magukra kötelezőnek az itteni törvényt, az nem az övék. Nem akarnak igazán beilleszkedni, alkalmazkodni. Ezzel is lehet találkozni, csak ezzel csak probléma van. Ez egyfajta tömeges népvándorlás, ahol a konfliktus gyökerét is magukkal hozzák.

        A három helyzet három különböző meggyőződést, szándékot, eltérő motivációjú, hátterű lényegesen különböző embert jelent. Nem lehet közöttük nemzetiségi, faji, genetikai, stb. alapon egyenlőséget feltételezni, mert marhaság. Mindegyik különböző.

        Ha az első két csoportból jönne holnap sok… Mondjuk tetszik nekik az itteni kultúra és 500.000-en ezért vásárolnának letelepedési államkötvényt, mert ők magyarok akarnak lenni… Akkor bátorítanánk őket az állampolgárság mielőbbi megszerzésére, lenne belőlük 500.000 tisztességes, arab származású magyar.

        De aki a háborús övezet határát elhagyva belép bármely EUs állam nagykövetségére, és elmondja miért van veszélybe, a környékbeli menekült tábor miért nem biztonságos. Ő hajlandó beilleszkedni, elfogadni a törvényeket és menedéket kér az EUtól, az a szükséges ellenőrzés (igazat mondjon) után kapjon EU által kiállított okmányokat, repülőjegyet, stb. Olcsóbb, mint a mostani bohóckodás.

        Akinek viszont ez sem jó, mert a konfliktusait, az erre vezető társadalmi rendet is hozni akarja, olyat tesz ami nem fér bele a menekült kategóriába, azt nem látom szívesen. Nem azt mondom, hogy küldjék haza. Azt mondom a világban az ő biztonságára is össze kell dobni a pénzt, de aki szándékosan törvényt sért, ezzel a társadalomra veszélyes, és nem akar ezen változtatni, azt bizony a társadalom érdekében izolálni kell. Ha ezen a hozzáállásán változtat, integrálódna akkor onnan a fentiek szerint kezelendő. Ha nem, akkor is bármikor joga van kérni, hogy juttassák őt haza. De egyebekben a többi törvényt szándékosan megsértő, másokra és a társadalomra veszélyes elemmel egyformán kell kezelni.

    • “Magyarország alig fogad be menekülteket, idén például csak 240-en kaptak menekültstátust.
      Összességében ezernél is kevesebb menekültről kéne gondoskodnia az államnak, amit megterhelőnek nevezni hazugság.
      A magyar hatóságok valószínűleg megsértik nemzetközi kötelességüket, hogy még a Szíriából és Afganisztánból menekülők jelentős részének is elutasítják a kérelmét.
      És akkor a befogadóállomások felszámolásáról és a menekültek sátortáborokba zárásáról még nem is beszéltünk.

      Az, hogy Magyarországon elviselhetetlen volna a menekültügyi nyomás, vagy tízezrével kéne tartósan itt maradó menekültekkel számolni,

      HAZUGSÁG.

      Ezzel szemben nagyon is valószínű, hogy Magyarország

      megsérti a nemzetközi jogi kötelességeit,

      mert olyan arányban utasítja el a hazájukat, lakóhelyüket nyilvánvalóan kényszerből elhagyók menekültkérelmét, de a menekülteket befogadó, eleve túlzsúfolt befogadóállomások felszámolásának terve is jogot sérthet.

      Nem én mondom ezt, hanem Ziegler Dezső Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia Társadalomtudományi Kutatóközpont Jogtudományi Intézetének nemzetközi és európai belső joggal foglalkozó munkatársa az intézet blogján megjelent, a poszt aljára írt disclaimer szerint a Jogtudományi Intézet hivatalos állásfogalásaként semmiképp sem értelmezhető írásában.”

  7. fasz vagyok // július 18, 2015 - 08:58 // Válasz

    Öcsém! Setét vagy, mint az éjszaka és demagóg, mint a politikusok. A menekültek jelentős része életerős 18-40 közötti férfi. Hogy honnan tudom? Mert többek között ezzel foglalkozom a munkám során. Ez az írás nem könnyeket csal a szemembe, hanem kinyitja a bicskát a zsebembe’.

  8. ébredj szerző // július 18, 2015 - 10:24 // Válasz

    A szerző azt felejti el, hogy ezek az emberek egy öld meg ha nem hajlandó az iszlámba áttérni gyűlöletalapú, radikális hitben nőttek fel, amihez körömszakadtáig ragaszkodnak
    Ez KÖTELEZŐEN előírja nekik, hogy először játsszák meg az alkalmazkodást, minél több gyereket nemzenek, hogy az iszlám terjedjen, majd amikor már elegen vannak akkor öljék meg azokat, akik nem hajlandók áttérni az iszlámra
    Angliában már komoly problémák vannak ebből és más nyugati országban is
    Arra már ki se térek, hogy az iszlámban a nő nem számít embernek, csak egy minden igényt kiszolgáló szexeszköznek….
    Még egy kis “apróság”: aki menekül, annak nincs pénze méregdrága mobiltelefonokra, vadi új ruhákra és egy olyan magatartásra, hogy minden helyet elfoglalunk és kész akarattal még eléd is állunk, hogy ne tudj elhaladni a járdán – lásd Nyugati pályaudvar minden nap, miközben jó nagyokat kacagunk a járókelőkön. Annyira boldog élet a menekültélet, nemde?

  9. Benkő Alfréd // július 18, 2015 - 11:25 // Válasz

  10. Pápuamanó // július 18, 2015 - 13:49 // Válasz

    És ők mit tesznek mindezért?
    Valamint akkor az én kérdésemre ki és mikor ad választ?
    Erre: miért leszek én jobb ember attól, ha olyan terhet veszek magamra egy teljesen idegen kultúrából származó embertömeg miatt, amit képtelen vagyok elviselni, hacsak úgy nem, hogy én is belenyomorodok és menekülhetek ELŐLÜK a szülőföldemről?
    Én hiszek a szolidaritásban az ésszerű határokon belül, ráadásul -talán nem olyan nagy kérés! – a MI törvényeink betartásának függvényében!
    Szerényen jegyzem meg, hogy én éltem a vendégmunkások életét jó néhány éven keresztül, sok száz honfitársammal együtt.
    SOHA NEM KÖVETELTÜNK, SOHA NEM TÜNTETTÜNK, SOHA NEM OKOZTUNK KÁRT A BEFOGADÓ ORSZÁGNAK! Szándékosan biztosan nem! Hálásak és maximálisan alkalmazkodóak voltunk cserében azért, hogy ott lehetünk!
    Azt is szeretném megkérdezni, miért a “zöld határon” jönnek, hiszen vannak legális és nyitott határátkelő helyek! Ezek nyitva vannak MINDENKI előtt, akinek nincsen titkolni valója!
    Miért semmisítik meg az összes személyes okmányukat, mielőtt illegálisan belépnek a szülőföldem területére? Miért zaklatják, az ott, a határ mellett született és azóta is ott élő embereket, miért hiszik azt, hogy elvehetik, amit látnak, amiért MÁS megdolgozott? Miért nem vállalják fel azt, hogy KIK ŐK?
    Honnan van sok-sok ezer EURÓJUK, az utazásra?
    Ha van és törvényesen van ennyi pénzük, mi elől menekülnek?
    Miért az életerős fiatal férfiak menekülnek és honnan?
    Miért képtelenek elfogadni, hogy egy menekültnek kell alkalmazkodni, nem annak az országnak aki segítő kezet nyújt neki?
    Miért dobják a szemétbe, vagy adják el a piacon azt az élelmet, amit a magyar adófizetők könny-keservvel adnak nekik?
    Folytathatnám…

    • Ott csúszol el logikailag, hogy feltételezed:
      1. minden bevándorló illegális bevándorló (nem, a vonatjegy-dolog pl. azokra vonatkozik, akiknek papírjaik vannak, értelemszerűen, méghozzá rendben),
      2. minden bevándorló szegény volt a hazájában… nem, sokan orvosok, mérnökök stb.
      3. minden bevándorló muszlim (nem pláne Szíriában, ahol sok a keresztény)
      4. minden muszlim terrorista (https://barokeszter.hu/2015/01/09/he-az-iszlam-nem-egyenlo-a-terrorizmussal-es-a-muszlimok-nem-mind-arabok/
      5. minden bevándorló Magyarországon kíván megtelepedni, és nem tranzitországként tekint a hazánkra (Magyarország alig fogad be menekülteket, idén például csak 240-en kaptak menekültstátust).
      Vágesz?

  11. Nekem a menekültügyről mindig az jut eszembe, hogy vajon hogyan reagálnak majd a magukat racionálisnak valló hőbörgők, akik szerint mindenkit vissza kellene toloncolni Irakba, vagy ahonnan jött, akkor is, ha ott háború van, szóval, hogy vajon hogyan reagálnak ők majd akkor, ha nekünk kell futnunk innen. Mert ez is könnyen előfordulhat a jövőben…

    • Hőbörgő itt leginkább te vagy. Érdemben olyan álláspont nem szokott lenni, hogy mindenkit toloncoljanak vissza. Olyan viszont van, hogy aki menedéket kér, az a befogadó ország törvényeihez, kultúrájához alkalmazkodjon. Ezt amúgy a múlt században Magyarországról menekülők is megtették. Mert természetes. És ha nekem kell megtennem, én is megteszem. Mert természetes.

      Olyan is van, aki azt mondja: Amíg az életét védi addig menekül. Ha onnan a rossz körülmények miatt tovább menne akkor bevándorló. Ha a bevándorláshoz vízumot kér, átvilágítják, nem jelent kockázatot, kapjon vízumot, jöjjön. Ha nem az embercsempészre költ euro tízezreket, hanem hasonló vesztességet felvállalva “hitelre letelepedési államkötvényt”, és a törvényt be akarja tartani, normális migráció részeként ide jön… Jöjjön. Ha tudjuk mihez ért, ott legyen neki szállás ahol hasonló munkaerőre szükség van, és mindenki boldog.

      Aki viszont vallási alapon harcol, problémát okoz a menekülttáborban is, nem fogadja el a törvényt, magával hozná azt ami elől menekül, azzal nem tudunk mit kezdeni. Ugyanis az önmaga által magával hozott probléma elől nem tudunk menedéket nyújtani. Akkor sem tudnánk, ha a világ minden pénzét erre költenénk.

      • Végig azt érzem hogy te teszel néhány megállapítást, melyek nagy részének nincs valóságalapja, fiktív helyzettanulmány, szóbeszéd vagy központi gyűlöletpropaganda, majd ezeket megmagyarázod miközben nem igazán figyelsz a többiekre.
        A menekültek jelentős része: nem vallási fanatikus, nem katona, nem tolvaj, sőt, becsületes ember; jelentős részük tanult, művelt ember.
        Konkrétan gyanítom – bár ezt nehéz adatokkal alátámasztani – hogy a menekültek nagy átlagban „jobb” emberek mint a magyar lakosság arányos része. Nyilván idegen kultúrából jöttek, ismeretlen nekik sok hazai szokás de ez nem azonosan egyenlő azzal hogy nem érdekli őket, nem igyekeznek tolerálni azt vagy alkalmazkodni hozzá.
        A gyűlöletpropaganda lényege pont ez: összemosni az idegenséget a szándékos szeparációval, a dolgok nem ismeretét a szándékos ellenállással, az ismeretlent a gonosszal.

  12. Lanc Eszter // július 19, 2015 - 08:54 // Válasz

    Hanyan is erkeznek hozzank, mint “celorszagba”? Miota? Mirol szol ez az egesz kommunikacios akcio? Nem azt igyekeznek itt az velunk elhitetni, hogy Magyarorszag a letezo vilagok legjobbika?

    • Magyarország alapvetőn nem célország. Még ha pártunk és kormányunk ezt is próbálja elhitetni, újabb gumicsontként. Vegyük már észre, hogy Orbánék bizony olvasták Noam Chomskyt. Jó lenne, ha a frissen idetalált kommentelők is elolvasnákm hogy értsék, miről is szól a gyűlölet-plakátkampány.

      • Érkezett megint az éjjel meg reggel ötven új komment, ami
        1. nemi erőszakot és lefejezést kíván
        2. azt fejtegeti, hogy ő milyen jóember, de neki ne kelljen eltartania másokat, mert ő is nehéz helyzetben van, és inkább a családját támogatná
        3. kirohanásokat rendez, hogy minden alkalmazkodásra képtelen muszlim terrorista maradjon otthon (majd visszakanyarodik az 1-es ponthoz)
        4. háborog, mert a kommentje itt nem jelent meg (és visszatér az 1-es ponthoz).

        Egyszerre reagálok, hogy ők is nyugodtan tudjanak aludni, legalábbis rajtam ne múljon:
        1. a felsorolt bűncselekmények sajnos univerzálisak, nem csak – és nem is elsősorban – a bevándorlók körében fordulnak elő, jó reggelt kívánok. Külön szép, hogy az afgán, szír, paki stb. menekültek épp azért menekülnek, mert a hazájukban ez várhat rájuk és szeretteikre…
        2. örülök, hogy tök jó ember vagy, sokkal jobb, mint pl. én, de ideje felfogni, hogy – ahogyan blaci200 és számos fentiekben idézett szakértői forrás is rémutat – Magyarország nem célország, ezek az emberek mennek tovább nyugatra, csak addig “kell” a humánum és a jog nevében gondoskodni róluk, amíg átutaznak, így tessék lenyugodni a p***ba, senkit sem kell a TE ADÓDBÓL eltartanod
        3. tessék megérteni, hogy egyrészt nem csak muszlimok élnek ezeken a területeken, másrészt nem minden muszlim terrorista/dzsihádista, csak mert működnek terrorszervezetek az iszlamizmus égisze alatt
        4. a kommented, barátom, azért nem jelent meg, mert a fentiekben már minden felvetésed ki lett vesézve részletesen, és teljesen fölösleges különféle neveken – pláne ugyanarról az IP-címről – újra és újra elmélázni ezeken az alapvetéseken. Görgess feljebb a kommentek között, olvass.

        ps.: Ja, és akkor sem kerül be a kommented, ha csak nettó gyűlölködés és szélsőjobber retorikai panelekre épülő cinizmus, vagyis semmit sem tud hozzátenni a diskurzushoz se pró, se kontra, illetve ha alapvető szövegértési nehézségekről árulkodik (pl. feltételezi, hogy ultraliberális anarchista határelméletet igyekszem épp keresztültolni buzgón).

  13. Mindig ledöbbenek ezen az elképesztő agresszión. Lefejezést és nemi erőszakot kívánnak annak, aki más véleményen van, minthogy mindenki takarítsanak vissza a saját országába?

    Had meséljek el valamit. Én 2013 óta vagyok Londonban, a világ egyik legmultikultibb városában, és ha nem dolgoztam együtt már legalább 50 muszlimmal, afgánnal, arabbal (ugye ezeket keverni szokták randon, a lényeg, hogy más bőrszínük legyen és ne legyenek keresztények), akkor eggyel sem. Bangladeshi, indai, török, de még ciprusi munkatársaim is voltak, és soha, egyetlen egyszer nem ért engem hátrányos megkülönböztetés, sosem köptek le, nem erőszakoltak meg, nem nyomtak oda a falhoz, nem “hadonásztak macsétával”, nem fütyültek utánam, hogyha lengébb öltözetben libbentem be a munkahelyemre. Sőt, igazából úgy bántak ott az összes, teljesen mindegy milyen országból származó nőkollégával, mintha hercegnők lennénk.

    Teljesen döbbenetes élmény volt ez azokután, hogy Magyarországon nem tudtam kilépni úgy az utcára, hogy ne szóljanak be, ne fütyüljenek utánam, hogy ne röpködjenek a “demegbasznám” féle ultraintelligens beszólások. 3 lányismerősömet megerőszakolták, engem CSAK majdnem. Ütött már meg fiú nem egyszer, volt abortuszom, futottam már sirva haza… és teljesen mindegy, hogy mi volt rajtam, hogy hány éves voltam, elég volt az, hogy egy fokkal szebb voltam az ördögnél, és nem farok lógott a lábam közül.

    És én nagyon, de nagyon szomorú lennék, ha engem is “hazabasznának a saját országomba”. Nem fogok hazamenni. Soha. Ha láncra verve akarnak hazavinni, akkor inkább hajléktalan leszek a Big Bennél. És képzeljétek, kedves vadmagyarok, a többi kint lévő magyar ugyanígy van ezzel. Az, hogy azért jöttünk ki valahova, hogy több pénzt keressünk, az csak csepp a tengerben, ezerféle más okot is szolgáltatott a kedves szülőhazám, hogy elmeneküljek onnan.

    Nagyon rosszul esne, ha meg akarnának verni, ha ki akarnának toloncolni, ha nem mernék egyedül végigmenni az utcán. Tudom, hogy Cameron meg még pár agyhalott elkezdte ezt a bevándorlóellenességet, de ez itt az embereket nem érdekli. Az a legviccesebb, amikor Cameron üvölt a TV-ben, mi meg a többi országból származó kollégámmal nevetgélünk és megosztjuk egymással a történeteinket, tanítjuk egymást, és a többiek próbálják kimondani azt, hogy “Lecsó” meg “Gulyás”. :)

    Ha csak egyszer multikultiban élnétek ti is, akkor hamar leomlana bennetek minden előítélet. Nekem rengeteget adott az életemhez, hogy elhagytam Magyarországot, nem bánok semmit, sőt újra megtenném. Én nagyon szeretek most már mindenkit és kizárólag az embert nézem.

    Mondom mindezt úgy, hogy 2010-ben még a Kárpátia koncerten, a többiekkel együtt üvöltöttem árpádsávos zászlóval a kezemben, hogy mocskos cigányok és mocskos buzik.
    Tudom milyen nácinak lenni… tudom milyen abban az elképesztő sötétségben élni… és mindenkinek kívánom, hogy mihamarabb találjon kiutat.

    • Kedves Heather, ez a komment ugyanolyan negatív általánosítása az országnak, mint amilyen negatív általánosítás él a menekültekkel/bevándorlókkal szemben, melyet – nagyon helyesen – kifogásoltok. Az ilyentől az embernek kinyílik a bicska a zsebében… Érezd jól magad kint, de tényleg soha ne is gyere vissza. :(

      • Szerintem ebben semmi általánosítás nem volt. Nem azt mondta, hogy Magyarországon mindenki ilyen, hanem hogy az ilyenekkel van baja (akik sajnos egyre többen vannak).

        Èn 5 éve élek Berlinben és pont ugyanezt tapasztalom, hogy mennyire jó ez a multikulti világ, ahol az emberek mérföldekkel el- és befogadóbbak. Itt aztán tényleg rengeteg bevándorló él, nagy részük menekültként került ide, rengeteg a muszlim és nem igatz az, amit sok kommentelö fel szokott hozni, hogy nyugaton láthatjuk, milyen borzasztó világ lesz, ha “ezeket” befogadjuk. Hogy itt már látható, hogyan züllesztették szét a társadalmi rendet meg nem is tudom, milyen agyament baromságokat szoktak írni. Ennek semmi köze a realitáshoz, ugyanis épphogy nagyon jól müködik a különbözö kultúrájú emberek együttélése.

        Egyébként miért kéne, hogy akik más kultúrákból jönnek Európába, változtassanak a saját kultúrájukon? Elég sok muszlim ismerösöm van, akik nyitott, jófej emberek és azáltal, hogy megismertem az ö kultúrájukat, csak a látóköröm szélesedett.

        Èpp azáltal, hogy annyi különbözö helyröl jött ember él itt együtt, ez egy egészen más világ, mint ami Magyarországon van és boldog vagyok, hogy ezt megismerhettem. Kár, hoyg otthon pont ellenkezö irányba haladnak a dolgok és egyre több gyülölködés, irigység, rasszizmus van. Èrthetö, hogy az emberek elkeseredettek, de észre kéne venni, hogy nem létezö ellenségek ellen hadakoznak/puffognak, ami nagyon gáz.

        • Így van, ahogy mumush írta, ez részemről nem általánosítás volt, csak pusztán leírtam, hogy velem és a környezetemben élőkkel mi történt Magyarországon. Ennek ellenére szerintem Magyarország gyönyörű, és volt idő, amikor még szerettem otthon lenni.

          De ennek most vége van. Nyomon követem mindig, hogy mi történik otthon, és néha a sírás kerülget attól, hogy milyen gyűlöletkeltés és lázítás megy otthon. Azt hiszitek Orbán üldözött el? Igen, ő is. De az, hogy tartósan kint is akarjak maradni, ezt az úgynevezett turbómagyarok intézték és intézik el, akik mérgezett ételt adnak a menekülteknek és még jót is szórakoznak rajta. Vagy azok, akiknek fogalma sincs mi a különbség a muszlim, arab, iszlám és hindu között, csak úgy vaktában üvöltöznek mindenkire, keverik a bevándorlókat a menekültekkel, és foggal-körömmel ragaszkodnak egy lepfefosnyi folthoz a térképen, amit senki a világon nem akar megszerezni, mert a vezető országokhoz képest érdektelen.

          Magyarországot a külföldi kollégáim a prostituáltakról ismerik. Nem viccelek. Nem egytől hallottam, hogy nyáron Budapestre akarnak menni, hogy minden igényüket kiszolgálják. És ez rohadtul siralmas.

          Továbbá nem értem, hogy miért hiszitek azt, hogy a kulturalis különbségek egymás ellentétei? A Húsvét ellentéte a Ramadan mondjuk? Szerintem tökéletesen megfér egymás mellett a kettő, egy magyar fiú kollégám végiglocsolt minden lánykollégát a munkahelyemen, és nagyon tetszett nekik, meg el kellett magyarázni, hogy ez mit jelképez. Ramadankor pedig a lánykollégáim nagyrésze hazament, és az éjszakai shiftre felvették a leggyönyörűbb ruhákat amiket életemben láttam, és házikészítésű ételt hoztak be az ebédlőbe, ahol mindenki ehetett, mindentől függetlenül. Nekem könnybe lábadt ettől a szemem.

          Komolyan ez az, amitől féltek?

          És kedves gahan, ne aggódj, én már Angliában fogok meghalni, a sok százezer többi kint élő magyarral együtt. A gyerekeim az angolt fogják elsősorban beszélni. A magyart csak azért, hogy tudjanak kommunikálni a család többi tagjával. És ne feledd, hogy ezt elsősorban magatoknak köszönhetitek, hiába mutogattok másra.
          Te is érezd jól magad otthon. :)

          • Nem csak turbómagyarok, hanem turbónémetek, meg turbóangolok, stb. is vannak… Az is érdekes, hogy Cameron agymenései nem akkora téma az EU-ban, mint Orbánéi. Sajnálom, hogy neked itthon ennyi rossz tapasztalatod volt, de írod, hogy nem is olyan rég még árpádsávos közegben éltél, feltételezem, elsősorban innen származnak a negatív véleményed alapjai. Miért ítélünk el ez alapján egy országot, miért ezek alapján döntesz úgy, hogy elhagyod a szülőfölded, és miért nem arról beszélünk mondjuk, hogy mennyi humánus ember van itthon is, aki igyekszik segíteni pl. a menekülteken?

            A multikulturalizmussal semmi probléma, mondjon ezzel kapcsolatban akárki is bármilyen őrültséget. Ebben az országban döntően normális emberek élnek, az ország számos pontján nagyon jól tudnak egymás mellett élni a legkülönbözőbb emberek. Sajnos azonban számos történelmi példa az ellenkezőjére is akad, nem messze tőlünk is egész nemzedékek és nemzetiségek rokkantak bele ott, ahol félrecsúszott valami… :(

            Ja, egyébként pedig az, hogy Mo.-ot a külföldi kollégáid a prostikról ismerik, sőt, “prosti-túrát” is szerveznek, akkor az – már ne is haragudj – inkább a kollégáidat minősíti, mint az országot…

            • Ez igaz, mindenhol vannak elvadult nemzetszocialisták, csak nem mindegy, hogy milyen mennyiségben. Nekem például még nem mondták itt, hogy takarodjak vissza a saját országomba, de ahogy hallom, Magyarországon nem ilyen békés a helyzet. Az arányok számítanak, nem az, hogy van-e. Például most vertek meg egy szegedi lányt, mert félvér barátja volt… ugyebár, magyar lánynak csak magyar fiúval szabad járnia… :) Kicsit vicces.

              Mint mondtam, az a lényeg, hogy milyen arányban oszlanak el a humánus emberek és a nácik. Ahogy észrevettem, ez utóbbi kezd nagyon, de nagyon széles körben elterjedni, mert Mo.-n az embereket lehet uszítani. Amit Eszer is írt, hogy ide is rengetegen okádtak különféle kommenteket, amiket azonnal moderálni kellett, mert sajnos nem ütötték meg a lécet. Van, ami megütötte, de azok is miről szólnak? Hogyha akkora liberális vagy, akkor fogadj be egy menekültet? Ez az érvelés? Komolyan? Meg hogy macsétákkal fognak rohangálni, meg 20 év múlva nem lesz fehér arc az osztályfotón?

              Mo-t azért ismerik a prostikról, mert itt olcsók és könnyen meg lehet kapni őket, nem úgy, mint a többi környező országból. Abban egyetértek, hogy aki prostituálthoz jár, az eláshatja magát, de az az ország, ami ezt az igényt minden további nélkül és totálisan kielégíti, hát az is. Nem véletlenül nem máshova mennek, ugye érted… már lassan keresettebb lesz, mint Dubai.

              Akár hiszed, akár nem, sajnálom, hogy így alakult. Nem nagyon tudom elhinni, hogy jelenleg tényleg az történik otthon, ami. És nagyon sajnálom, hogy nem tudunk és nem is akarunk visszamenni majd, sőt, egyre több magyar fog kivándorolni az országból, akinek van rá elég pénze és motivációja. De én ezt csak támogatni tudom: aki jobb és élhetőbb életet szeretne magának, az induljon, hogy a nyugdíjából ne 10 deka parizerre teljen majd 55 év megfeszített munka után.

              • Természetesen nem gondolom, hogy az a komment hiszti, ami kitört, indokolt lett volna Eszter cikke kapcsán, vagy ha vkinek ellenvetése van, akkor érvelhet tényszerűbben is – szerencsére erre is akadt példa, nem csak a törlendőkre.
                Lehet, hogy akkor én az átlagtól normálisabb közegben élek, de a közvetlen közelemben nem tapasztalok akkora negatív felhangot ebben a kérdésben, mint amennyi szar a hírekből ömlik ezzel kapcsolatban. A szélsőséges megnyilvánulás társadalmi-politikai erőviszonyok alakulásából is fakadhat, ezeknek az embereknek az aktivitása a Jobbik erősödésének tükre. Összességében viszont nem gondolom, hogy minden, Jobbikra átszavazó ember náci lenne… Biztos vagyok benne, hogy Vonáék szerepe, magabiztossága idővel lecseng, ebben pedig a mérsékelt jobb és baloldalnak is óriási szerepe van, mint ahogy abban is, amiért így alakultak az elmúlt 25 év során/alatt/következtében a mindenkori pártpreferenciák. Egyébként anno Ausztriában is erős volt a szélsőjobb, ott még kormányra is kerültek, de számos egyéb nyugat-európai példa is van. Ráadásul ezekben az országokban úgy erősödtek meg, hogy közben a gazdaság is rendben volt, nálunk viszont inkább az érintett rétegek gazdasági leszakadása kulminálja az indulatokat és nem feltétlenül mindenki náci…(attól még persze a tehetősebb rétegeknél is akadnak szélsőségesek)
                A szegedi sajnálatos eset is egy kiragadott példa, ráadásul úgy említed, mintha az egész ország akaratából, az állampolgárok túlnyomó többségének felhatalmazásából történt volna… :( Ugyanez, v. hasonló megtörténik Németországban, Angliában is.
                A szexturizmus és annak kiszolgálása mindig is jelen volt itthon az elmúlt 2 évtizedben. Azelőtt pedig éppen Berlinben virágzott a biznisz a legnagyobb Aids fertő idején. Aztán mégsem kellett elásniuk magukat… Egyébként az okok (prostinak állás, stb.) nálunk inkább szintén gazdasági eredetűek és nem a gonosz magyar lélekben keresendőek…

                Ami az ország elhagyását illeti, ha mindenki így gondolkodna, mint Te, a lakosság 3/4-e már nem itt élne… Szerencsére nem ez az általános, mégha azokat, akik az elmúlt 10 évben kimentek dolgozni, h fizetni tudják a hitelüket, stb. jórészt megértem. Rajtam nincs ilyen nyomás, én biztosan nem fogok kivándorolni…és aki azzal riogat, hogy Orbánék miatt lassan mégis menekülnünk kell innen, az ugyanolyan hangulatkeltő, mint a kommenthuszárok…

                • Nemrég olvastam egy interjút Vörös Andrással, hagy idézzem egy válaszát – bár elsősorban a közízlésről szól, de közvetve az egész ország megítélésének megítéléséről… :)

                  „Valóban elég sokat turnéztunk mindenfelé a világban, és azt kell, hogy mondjam, hogy messze nem olyan nagyok a különbségek, mint azt gondolnánk. Annyira utálom, mikor azt mondják, hogy Magyarországon milyen szar a közízlés, bezzeg máshol. Ne aggódjunk, Németországban is ugyanolyan szar ám, ott is ugyanúgy a kétakkordos vásári produkciók a legnépszerűbbek, Latin-Amerikában is műanyag diszkó megy a zenetévében és Franciaországban is a tévés tehetségkutatók uralják a piacot. Ha belegondolunk, a Soundgarden arányaiban például nem számított népszerűbb zenekarnak a világon, mint itthon a Black-Out, csak az előbbi egymilliárdos piacra dolgozott, az utóbbi meg tízmilliósra, és Jerry Cantrell sem nagyobb próféta a saját hazájában, mint mondjuk Cicó a Nomadból Magyarországon. Csak többet keres. De az arányok ugyanazok mindenhol, csak a nagyságrend más. És valóban felháborító, ami politika címén ma nálunk folyik, de kultúrafogyasztási szempontból nincs nagy különbség a holland paraszt és a magyar paraszt között, maximum a holland parasztnak több a pénze, de ettől még nem lesz jobb az ízlése. Szóval, nem gondolom, hogy feltétlenül mindig mindent ’erre az országra’ kell ráfogni. Az emberi természet olyan amilyen, van az életnek rengeteg vidám aspektusa, meg van egy csomó kevésbé jó is, de ez nem elsősorban attól függ, hol élünk. Én most itthon is tökre élvezem az életet, egy csomó minden a helyén van, család, gyerekek, munka, zenélés – ami meg nyomaszt, az a szövegeimen keresztül kimegy, így szabadulok meg tőle. Megtisztulok a sötétebb gondolatoktól.”

  14. csakegyvelemeny // július 27, 2015 - 10:08 // Válasz

    Csak szeretnem megkerdezni, hogy milyen alapon hasonlítasz ossze egy ORVOST AKI ÉVTIZEDEK ÓTA ITT VAN, egy olyan kutyával aki most szokott at a hataron? :) Teljesen mas a ketto. Ne legyel mar IQ-hianyos. Ja es fogadj orokbe egy ket menekultet akkor.

5 visszakövetés / visszajelzés

  1. Variációk 10 népszerű témára: ezt írta a blogger, ezt olvasta helyette a troll | Eszter's Offtopic
  2. Még egyszer a menekültügyről, mert sok minden történt | Eszter's Offtopic
  3. 10 gyakori tévhit a liberális “mételyről” | Eszter's Offtopic
  4. 2015 forró témái – szerintem | Eszter's Offtopic
  5. Ez (nem) ment idén: a 2015-ös blogstatisztika, számokkal és sztorikkal | Eszter's Offtopic

Örülök, hogy beszélsz, kérlek gyűlölködés nélkül tedd, miután figyelmesen elolvastad és megértetted a szöveget.

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt szereti: