Aktuális

Last minute nyaralás Zakinthoszon ősszel

Sok helyen jártunk idén nyáron (sátrazás a Mátrában, tanyatábor Lajosmizsén, Everness-meló Alsóőrsön, csapatépítés Balatonedericsen, egy-egy délután a domonyvölgyi tónál), de igazi nyaralásra a sok munka miatt nem maradt idő. Ezt végül szeptember harmadik hetében pótoltuk Zakinthoszon, a Jón-tengernél. Megérte várni.

A szervezés (ezért éri meg néha utazási irodával is menni)

Korábban még sosem utaztam irodával, nyaralás tervezésekor egyszerűen „a legolcsóbb repjegy plusz a legolcsóbb booking.com-szállás, ahol tenger van” kombóra építettem. Be kellett látnom azonban, hogy last minute utazáskor nincs más megoldás, ha a buszozás nem opció (egy pár éve nekem az már nagyon nem az, idén meg pláne kizártam), hiszen repjegyet egy héttel indulás előtt csak csillagászati áron foglalhat az ember.

Írtam hát írtam a három legnagyobb hazai utazási irodának kedden, hogy legyenek szívesek a következő héten induló last minute útjaikkal kapcsolatos ajánlatokat küldeni, amiben tételesen le van bontva, mi mennyibe kerül és pontosan mit tartalmaz. Mindegyik válaszolt is szépen egy órán belül, de a leginkább letisztult .pdf-ek és a legkorrektebb ajánlatok az Ibusztól érkeztek, úgyhogy nem volt nehéz végül mellettük dönteni.

A fene se érti, hogy tudják a görögök ilyen lent tartani az utószezonos áraikat, de 28 ezer forint hét éjszakára két főre civilizált apartmanban gyakorlatilag képletes összeg, kár lett volna kihagyni. Rájöttem, hogy az utazási irodák abban erősek még, hogy ketten-hárman összefogva repülőt bérelnek, és így képesek még úgyis nyerni, ha csak pár tízezerbe kerül a retúrjegy, aminek egy részét néhány nappal az utazás kezdete előtt értékesítik csak, amikor már nincs konkurencia olcsó repjegy terén. Jobban járunk így utasként mi is, mert a fapadosakkal ellentétben a bérelt járatra vihetünk poggyászt külön költség nélkül, és útközben még egy szendvicset meg egy pohár vizet is kapunk.

Előrelépés volt még az egyéni szervezéseimhez képest, hogy a transzfer a tsilivi szállásig benne volt az árban, így nem kellett a görög szigetekre jellemző necces buszközlekedéssel számolni, amiből már származott többtízezres kárunk, hiszen arrafelé a menetrend szerinti járat vagy jön, vagy nem, ami a késő délutáni órákban már erős lutri, a taxi meg baromi drága tud lenni egyes régiókban, nagyobb távokra. Most ez olyan volt tehát, mint a filmekben: minden utast várt az irodája képviseletében a hazai idegenvezető, akik aztán kisbusszal a szállásig kísértek minket, majd ott egyórás tájékoztatást is adtak a helyi tudnivalókról, illetve jól megpromózták a fakultatív kirándulásaikat (amikre mi jól nem mentünk el, mert bőven elég a tengerparton dögleni és a környéken sétálni egész nap életünk ezen pontján, amikor épp a kötöttségek elől lógtunk meg egy kicsit).

A szállás és a szolgáltatások (a nettelenség netmunkásként fegyelmezetté tesz)

A 150 ezer alatti ajánlatok piacán egy héten belüli indulással két zakinthoszi és egy korfui út közül lehetett választani az Ibusznál. Korfun már voltam, és oda 25 fokokat jósoltak öt nappal indulás előtt, úgyhogy azt kilőttük, Zakinthoszon viszont kellemes 30-32 fokokra lehetett számítani. Az egyik hely egy zajos bulizóna volt huszonéveseknek, a másik viszont nyugisabb, a tengertől 150 méterre, így megint nem volt kérdés, mi mellett döntünk. Az, hogy a helynek saját medencéje és wifije legyen, szintén alap volt, de lélekben azért felkészültem a görög szálláshelyek rémes wifihelyzetére, vagyis arra, hogy csak a közös helyiségekben van kapás. És milyen jól tettem!

Persze, hogy nem ért el a wifi a szobáig, a telefonról gépre osztott 3 gigás vodafone-os netem meg kettőnkre napi 5-8 óra munka mellett három nap alatt elfogyott. Onnantól fogva a medence partjáról alkottunk, a barnuló brit nyuggerek társaságában, napi ötvenszer meghallgatva a görög vendéglátós CD-t és persze a Despacítót, ami ott is marha nagy sláger. Ezzel a wifihelyzettel valamit tényleg illene már tenni, 2017-et írunk. Akárhogy is, ez a az áldatlan állapot kétségkívül fegyelmezetté tett mindkettőnket: fix időben keltünk, dolgoztunk odalent és fent (amihez nem kell net: cikkírás, fordítás), és így – a sallangok és időhúzó pótcselekvések elhagyásával – maradt bőven idő a fürdésre a tengerben, a kirándulásra és a gasztronómiai élvezetek kimaxolására.

Erszényes Ficánka már 28 hetes, de sokan még sörhasnak nézik

Bónuszként előfizettünk a reggelire is (az alapár önellátós), ami kissé drágának tűnt a többi, erősen visszafogott tarifához képest, 13 ezer per kopf a hétre, méghozzá kontinentális reggeliért. Bíztam benne, hogy nem két szelet kenyér lesz párizsival és sajttal, és hála az égnek kellemesen csalódtunk: svédasztalos büféreggelit kaptunk, kenyérrel, kaláccsal, kitűnő sonkával és sajttal, paradicsommal, tükörtojással és főtt tojással, görög joghurttal és gyümölccsel, müzlivel, mogyorókrémmel és remek narancslével, kávéval. Ez olyasfajta reggeli, ami délután 3-ig elkussoltatja az embert, amire szükségünk is volt, mert 1-ig, 2-ig minden nap a szálláson maradtunk dolgozni, márpedig nincs szörnyűbb annál, mint amikor éhesen kóvályog az ember, és megeszik bármit, amit talál.

A programok (soha ne számíts arra egy görög szigeten, hogy jönni fog a busz)

Voltak a szokásos fakultatív kirándulások: hajókázás borkóstolással, komplett szigettúra busszal, fővárosnézés shoppingkörúttal és persze a húszeurós görög est korlátlan borfogyasztással és tánccal (az utóbbit amúgy bírom, de be kellett látnom, hogy piálás nélkül jelen helyzetemben ez a programlehetőség nem tüzelt fel különösebben).

Ezeket most tehát kihagytuk, helyette
1. minden nap más beachen fürödtünk

2. eszméletlen jókat kajáltunk (garnéla, királyrák, tengeri sügér és tőkehal, oktopusz, nyúlpörkölt, ortodox girosz, vegyes haltál, satöbbi), feltunningoltunk szervezetünk omega-3 készleteit

3. egyik este még mi is összeraktunk egy laza tejszínes királyrákos-polipos tésztát bazsalikomos olívával és olajbogyóval, hála az arrafelé igen népszerű Carrefour akciós kínálatának és az apartman kitűnő felszereltségének

4. mászkáltunk a környéken 2-5 km-es körzeten belül, ahol főként mezőgazdasági területek vannak a part mentén, csodálatos sziklás panorámákkal és olajfaligetekkel (itt is rengeteg félbehagyott épületrom van, mint Sartin, Krétán és Korfun, sehol nincs annyi elkezdett és félbehagyott luxusszálloda, mint a görögöknél)

5. voltunk a szintén Zakinthosz névre hallgató fővárosban, ahol felmásztunk a hegy tetejére a várhoz – ami zárva volt – és én teljesen kitikkadtam a 35 fokban történő kaptatástól, pedig egy héttel korábban még lazán kirándultunk a Mátrában… ahol viszont nem volt 35 fok

6. ezen a kiránduláson véletlenül befigyelt egy 7 km-es túra is: hiába vártuk a 17:45-ös buszt, 50 perc után sem érkezett meg. Megkérdeztünk hát egy rendőrt, mit tud, és közölte, hogy a futóverseny miatt le van zárva minden út, szerinte aznap már nem lesz busz, úgyhogy kénytelenek voltunk árkon-bokron át, dombról le-dombra fel hazagyalogolni… akkor már nem tűzött a nap, de tikkadtan, szandálban és hasasan ez sem esett jól, hogy vinné el a franc a helyi Volánt (Ionnina Busest), a BKV legalább előre szól, ha ilyen van (itt meg se kiírás, se bemondás, de még a buszsofőr se figyelmeztetett, mikor a biztonság kedvéért megkérdeztük, mikor jön vissza busz)
7. kirándultunk a híres hajóroncshoz egy magyar párral, akik utolsó nap – amikor kissé borús volt az idő – megszólítottak minket a medencénél, van-e kedvünk kocsikázni velük a szigeten, amire mi örömmel igent mondtunk, és így láthattuk a legimpozánsabb naplementeként hirdetett exkluzív aktust is, valamint este megnéztünk egy elég komoly bárt is, ahol mi lányok szarrá vertük a fiúkat amőbában.

Hájlájtsz és mélypontz

Az utószezonos utazásokban természetesen az a legjobb, hogy otthon 11 fok és eső van, míg mediterrán vidéken 30+ fok és napsütés honol. A D vitamin mellett nyilván az omega-3 zsírsavforrás az, amiért nem szabad kihagyni az ilyen utakat, otthon lehetetlen friss tengeri finomságokat zabálni kilószámra kedvező áron, továbbá a gyümölcsök és zöldségek is sokkal zamatosabbak és édesebbek, mint máshol. A görög vendégszeretet elsőosztályú, ők aztán tudják, hogyan kell a vendég kedvében járni. A tenger… hát, az meg tenger, minden ízében és színében gyönyörű, nem lehet betelni vele. És azok a hegyek…!

A mélypont a wifihelyzet és a buszközlekedés, mindkettő teljesen esetleges és kiszámíthatatlan, valamint a tény, hogy mindig legalább öt nap kell ahhoz, hogy megszokjam, hogy nem. szabad. a. klópapírt. a. vécébe. dobni, és hát ha éjszakánként is kétóránként brunyál az ember, azért fogy papír rendesen. Így utólag kicsit azt is bánom, hogy nem két hétre mentünk, el lehet lenni a görögöknél rendesen a maguk kis kettőtől hatig tartó sziesztájával, az én vérem pedig különösen mediterrán, napfényen, tengeren és halon életem végéig hiányérzet nélkül eléldegélnék.

Na, majd legközelebb, és hármasban!

Reklámok
Eszter névjegye (854 Bejegyzés)
Üdvözöllek. Barok Eszter a nevem (nem véletlen a domain sem!), örülök, hogy benéztél hozzám. Foglalkozásom szerint szerkesztő, cikkíró, fordító, blogger, szöveggyáros vagyok. Én írom ezt a naplófélét. Nem kell mindenben egyetértened, az viszont elvárás, hogy tisztelettel kezeld a sajátodtól eltérő véleményeket. Van egy klassz kis közösség, jókat szoktunk beszélgetni itt.

2 hozzászólás Last minute nyaralás Zakinthoszon ősszel bejegyzéshez

1. Nahát, jó kis képek, kedvet kap az ember!

Az éjszakánként két óránkénti pisi hogy jön össze?

• Ez számomra is anatómiai csoda. Érthetetlen, hogy amikor este 9-kor iszok utoljára folyadékot, és utána megébredéskor csak benedvesítem a számat, hogy ne száradjon ki, honnan jön az anyag reggel 9-ig kétóránként, lankadatlan. Hogy ez sátrazáskor, mikor egész éjjel esett háromszor is, milyen kellemetlen volt, azt a fantáziádra bízom.

Örülök, hogy beszélsz, kérlek gyűlölködés nélkül tedd, miután figyelmesen elolvastad és megértetted a szöveget.

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )