Aktuális

Horror és szenvedés a Mömaxban, csak erős idegzetűeknek!

Szóval az úgy volt, hogy kész listával érkeztünk a Mömaxhoz, cikkszám szerint – amiről azt hittük, könnyebbség lesz a bizonytalan nézelődéshez képest, legfeljebb egy óra alatt végzünk. Hát, nem így történt, négy órás, full stresszes kálváriában volt részünk, nem is értem.

Mindkét oldala kihúzható fiókos

Elöljáróban: öt terméket választottunk ki, mindegyikről ellenőriztük indulás előtt, van-e raktáron az adott áruházban, nehogy potyára menjünk. Szereztünk kocsit (ez nem egyszerű, nem sok ismerős van, akinek van autója, nehezen is kérünk segítséget, tehát hetek tervezése a dolog), optimisták voltuk és vidámak. A cél az volt, hogy hazahozunk egy íróasztalt, egy irodaszéket, egy dohányzóasztalt (de jó, hogy véget értek az idők, amikor még bent dohányzott mindenki), egy könyvespolcot és egy falipolcot.

Kértünk egy fiatal alkalmazottat, hogy segítsen, de kiderült, hogy a keresett termékek közül kettő nincs raktáron, méghozzá hónapok óta, így újratervezés következett. Bosszankodtam, hogy francért nem lehet azt a honlapot rendszeresen frissíteni, így agyalhat külön az ember, mert persze dizájnban egymáshoz igazított bútorokról van szó… Sebaj, rögtönözni tudni kell, kiválasztottuk hát a másik irodaszéket és elkezdtünk polcot keresni, de…

…aztán felfedeztük, hogy épp Glamour-napok vannak, és van a magazinban Mömax-kupon is, úgyhogy gondoltam, elszaladok a közeli benzinkútra venni egyet – de nem volt. Átszaladtam a Tescóba, ott árválkodott még egy példány, de ki volt tépve a zacskójából, és nem láttam a kuponfüzetet (valószínűleg kilopták), így megkérdeztem az ügyfélszolgálaton, hogy akkor ez most kajakra egy megcsonkított magazin a polcon? Sorbanállás közben szóba elegyedtem egy középkorú házaspárral, akik elmondták, hogy már az egész kerületben nincs magazin, bejártak ők is mindent, míg találtak egyet az Ysk-kupon miatt. De itt laknak a közelben, várjunk a bejárat előtt, hozzák a kupont, úgyis mennek abba az irányba, csak lepakolnak akkor már bevásárlás után.

Így is történt, én visszasétáltam a Mömax ellé, a pár 15 perc múlva hozta a szépen körbevágott kupont, Isten áldja a nevüket! Jellemző, hogy mi magunk annyit értünk az ilyen kuponos izékhez, hogy tegnap az Őrsön megláttuk a magazint, és még meg is jegyeztem: ne vegyünk egyet a kuponok miatt? Mire a válasz: á, bútoros úgysincs benne, hagyjad. Ja, válaszoltam én, biztos csak sminkcuccok meg fehérneműk, és ezzel le is tudtuk a dolgot. Hiába, nagy shopping-mester vagyok. Erre azonban legalább ráfogható, hogy a mi felkészületlenségünk miatt történt egy kis extra futkosás és némi plusz stressz, de segítség legalább gyorsan érkezett, tehát ezen a ponton még egy cseppet sem voltam ideges.

Visszatértünk az üzletbe, megkerestük előző segítőnket, aki közben semmit nem haladt a holmik előkészítésével: merthogy osztályonként kell ám megkuksini a cikkszámokat, nincs egy központi gép, amin belelát a raktárkészletbe. Az a protokoll a Mömaxban, hogy a pénztárhoz a termékről szóló háromoldalas papírral és jótállási jeggyel kell menni, ami alapján a fizetés megtörténik, majd a blokk alapján 200 méterrel arrébb a raktárnál kiadják magát az árut. Hát, ahogy ott tébláboltunk és vártuk a papírokat, látom, hogy az egyik bemutatóteremben ott figyel a mi kis steampunk könyvespolcunk, méghozzá ugyanazon az áron, amin a neten is szerepel. Mikor visszajött a kis hölgy, mondtam is, hogy lám, kiállított darab még van, még ha kifutó termék is, mire ő rögtön felajánlotta, hogy megkérdezi a részlegvezetőt, azt el lehet-e vinni esetleg. Erre vártunk bő félórát.

Csak előkerült

Jött is vissza a hölgy, mondta, hogy kiderült, hogy ez nem kifutó termék és raktáron is van belőle, csak bizonyára elgépelte az általunk bediktált cikkszámot, ezért nem találta meg. Ekkor már a többi termékről a papír ki volt nyomtatva. Vártam, hogy majd erről is kapunk egy háromoldalast, de – újabb végeláthatatlannak tűnő várakozás után – csak a jótállási jegyet csapta hozzá a paksamétához, tetejére tűzve a bűvös 20 százalékos kupont, ami nagyjából 25 ezer forint megtakarítás nekünk. Közben – újabb 20 perc alatt – kiállított egy törzsvásárlói kártyát is, és mondta, hogy a könyvespolc adatai azon vannak, pénztárnál adjam át a kártyát.

A pénztárnál végeláthatatlan tömeg várt, mikor végre sorra kerülünk, adom a papírokat és a kártyát, megtörténik a fizetés, megyünk hátra kocsival az áruraktárhoz, ahol szintén a fél univerzum áll hosszú, tömött sorokban. Nagy nehezen célba érünk, átadjuk a cuccot… kiadják a csomagokat, erre látom, polc sehol. Na, eddig türelmes voltam, de itt aztán elborult az agyam. Van egy mediterrán temperamentumom, ha kihoznak a sodromból, mostanság eleve érzékenyebb vagyok, úgyhogy keresetlen szavakkal kezdtem sorolni, hogyan fogok végezni az eladólánnyal és a pénztárossal, amiért elbaszták a papírokat és lemaradt az ötödik cucc, amire bő másfél órát vártunk, mire kiderült, hogy mégis van raktáron, és megkaptunk a papírt is hozzá.

Visszarohantam (újabb 200 méter) az ügyélszolgálathoz, kisszívem utánam, mert félt, hogy úgy eldurrant az agyam, hogy ténylegesen tettlegességig fajul a dolog, noha még nem vertem meg soha senkit, ilyenkor csak verbálisan szoktam trancsírozni, de azt azért elég gazdag szókinccsel. Elmondtam a panaszt, odahívták szegény – utólag már sajnálom – alkalmazottat, aki elrebegte, hogy azért nem adott külön papírt a falipolcról, mert azt a törzsvásárlói kártyára taksálta, de azt elfelejtette mondani, hogy nem elég odaadni a pénztárosnak fizetéskor, hanem szólni is kell külön, hogy termék van rajta. Mondtam, hogy én ugyan nem állom végig még egyszer a kilométeres sort, intézzék el most, negyedik órája vásároljuk ezt az öt kurva terméket (és ebből csak negyven perc a mi hibánk, a kuponvadászós kaland), elég volt. Hála az égnek 5 perc alatt elintézték, lehetett menni a polcért a raktárba.

A hosszú raktársor újravégigállása után a terméket megkaptuk, és bepakoltunk a kocsiba, ahol mi már nem fértünk el. Az eredeti tervek szerint ez nem lett volna baj, BKV-val jöttünk volna haza, de igazság szerint mindketten annyira kivoltunk a négyórás kálvária után, hogy másfél óra zötykölődés a francnak hiányzott, taxit hívtunk. A legszebb az egészben, hogy 20 percet vártunk a a raktár előtt a Főtaxi kocsijára, mire a diszpécser közölte, hogy bocsi, mégse tudott autót szerezni. Végül a 666-osoktól egy szimpatikus taxisnő hozott minket haza – évek óta nem utaztam női taxisofőrrel, de mondjuk annyira szét voltam csúszva, hogy már akár az ördög mellé is beültem volna, csak haladjunk hazafele.

Hát így sikerült négy órán át megvásárolni öt terméket, remélhetőleg a dobozokban már legalább az van, amit rájuk írtak – ez majd csak a festés után derül ki. Azt hiszem, ha ezer évig élek, se értem meg, mi a göcsörtért nincs egy darab központi adatbázis, amiben megnézhető minden egyes termék aktuális darabszáma a cikkszám alapján (amihez esetleg, eladói kapacitáshiány esetén, a vevő is hozzáfér az üzletben), és miért nem adható ki róluk egyszerre, de legalább egységes a papír a fizetéshez, miért kell többféle módon iktatni azt ugyanahhoz a kuponos kedvezményhez, hogy lehetőleg zavarodjon össze az eladó, a pénztáros és a vevő is, a raktárosról nem is beszélve.

A vérnyomásom már rendeződött (egyébként nincs vele gond, de a végére azért éreztem, hogy ez most extrém), de úgy megviselt a kaland, hogy ma már csak fekszem. Ha ezzel a felújítással végeztünk, úgy 20 évig nem akarok új bútorokat venni, a régiek elpasszolásával meg pöcsöljenek az unokáink ötven év múlva!

Bár érkezne már a kanapé is, de az még odébb van, addig is egy fotó róla

Reklámok
Eszter névjegye (857 Bejegyzés)
Üdvözöllek. Barok Eszter a nevem (nem véletlen a domain sem!), örülök, hogy benéztél hozzám. Foglalkozásom szerint szerkesztő, cikkíró, fordító, blogger, szöveggyáros vagyok. Én írom ezt a naplófélét. Nem kell mindenben egyetértened, az viszont elvárás, hogy tisztelettel kezeld a sajátodtól eltérő véleményeket. Van egy klassz kis közösség, jókat szoktunk beszélgetni itt.

29 hozzászólás Horror és szenvedés a Mömaxban, csak erős idegzetűeknek! bejegyzéshez

  1. Most erre mit ?
    :-))))))))
    vagy
    :-((((((((

  2. Tiszta Homár post. :) Azért legalább elintéződött. 4 óra kaland, izgalom, akció! És én meg még azon idegeskedek, hogy a dugóban 5, vagy 10 percet ül az ember. Dzöh…

    • Jé, még te is vagy, de régen láttalak! :) Ami azt illeti, én mostanában mindig kifogom, hogy dugóban 15-20 perceket állhatok (3-as villamos, 2-es és 3-as metró, 144-es busz).

  3. :Ddd cserebe elmeselem neked,hogy mi tavaly februárban rendeltunk az otthon depotol csempet, fürdőszoba butort es kadat is. Orultunk,hogy minden megvan egy helyrol, a csaptelepeket meg majd egy masikrol nezzuk.

    A csempe a postafutarral meg is jott,pedig direkt kertuk,hogy egyszerre jojjon a cucc,a szabik miatt. Raadasul a postafutar nem hozza am fel a lakasba a cumot. Lerakja oszt helo.
    Eltelt kb.3 hét amikor is a parom.sokadik hivas után ram bizta,hogy intezzem mar el a tobbit,neki erre nincs most agya.
    Felhivtam az otthondepot es kozoltem,hogy a.paromnak azt.mondtak.nincs meg a tobbi cucc. Namost, amennyiben ket.oran belul nem hivnak vissza,hogy megvan a cucc,megy a level a.fogyasztovedelemnek es.elallunk a vasarlastol.
    Erdekes.modon minden meglett rogton.

    Megyunk erte, szallitoval, kiderul,hogy az ugyintezo srac elbaszta a kad elolapjanak es labanak az arat, es hat igy dupla annyit kene fizetni(ekkor 4 oraja vartunk). Penz se volt nalam, turelmem se volt mar es a szallitoknak is ketyegett az ora.
    Ugyhogy koszontuk szepen otthagytuk a francba. Elhoztuk a kadat es mashonnan megrendeltuk a maradekot.

    Viszont onnan se rendelunk soha többé semmit. :)

  4. Noormális, aki a lamúrnapon vesz kuponnyal bútort? Ilyenkor menekülök az ellenkező irányba a sok lúzer elől!

    • Hát tudta a fene, hogy glamúrnap van, nem vagyunk ilyen képzettek e téren. Két hét volt autós embert szerezni, kettő darab ilyen ismerősünk van, az azért szűk kínálat. De nem azzal volt a gond, hogy voltak kuponos népek, hanem hogy nem volt kompetens a crew.

  5. Lássuk be, hogy a Domusnak kellett egy méltó utód – ezek felnőttek a faladathoz:-(

  6. A városunkban tavaly ősszel nyitott egy Mömax, de még nem jutottunk el addig, hogy megnézzük. Ezek után nem is fogunk igyekezni. Szerencsére a férjem félig-meddig elvégzett egy faipari technikumot, így tök jól képes önállóan bútorokat építeni – eddig szinte mindenünk saját készítésű, a székeken és az ebédlőasztalon kívül. Mondjuk arról is tudnék írni egy litániát, hogy a lapszabászaton hogyan szokták félrenézni a rendelésünket…

    • Oh, hogy irigylem én a saját bútorokat, legyenek bár saját készítésűek vagy saját magunk által választottak! :) Nekem most van az első, hogy választhattam, úgyhogy örültem, mint a kisgyerek. Eddig mindig be kellett érni másnak a régi bútoraival, amik gyakran elég élhetetlen körülmények voltak. Még mindig alig hiszem el, hogy most olyan bútoraink lesznek, amiket mi választottunk, néha így felébredek, megcsípem magam és örülök… hiába, ez az idő is eljött, kiböjtöltük, és a nehezén már túl vagyunk.

      • Mivel mi tetőtérben lakunk és elég eredetiek a lakás méretei, nem is nagyon van más lehetőségünk, ha ideillő bútorokat akarunk, mint megcsinálni őket. Pont akkorát, amekkora nekünk kéne, soha sem kapni. Egyébként karácsonykor lesz három éve, hogy itt lakunk, de még mindig nincs teljesen bebútorozva a lakás – nem olyan egyszerű kitalálni, mi hol legyen, idő is kell az összerakásukra, és bár alapanyagot venni olcsóbb, mint kész bútort, így is gyűjtögetni kell mindig a következő adagra.

        Előtte nyolc évig albérletben éltünk, így én is ahhoz szoktam, hogy mások régi bútoraival kell beérnem, ezért aztán át tudom érezni, mekkora öröm, ha végre van saját, olyan, amilyet te szeretnél, nem pedig az, amit a tulaj az albérlőnek az is jó lesz alapon a lakásban hagyott.

        • Mondjuk rászolgáltunk, félév kemény munkája volt rábeszélni az alsó szinten lakó nagyszülőket, hogy engedjék a saját bútort: tudod, ötven éve több havi fizetésük ment ezekre a ma már kutyának se kellő darabokra. kicsit kevesebb stressz lett volna, ha hamarabb sikerül, de így is örülök. :) Nekem tetszik ez a tetőtéri forma, nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz az új bútorokkal.

  7. És egyébként mi a baj a női taxisofőrökkel?

  8. Gerdán Zsolt // október 15, 2017 - 00:07 // Válasz

    Hát még akkor milyen ideges lesz a kedves vásárló,
    amikor kibontja a dobozokat, s kiderül,
    mindegyikből hiányzik valami.
    Pont az, ami nélkül összeszerelhetetlen az egész hóbelevanc.

  9. A Mömax nem IKEA. Utóbbi sem mindig egy álom, de mintha számolnának azzal hogy a betérő vevő akár akarhat is tőlük valamit, mondjuk vásárolni.

    Glamour kuponnal újonnan műszaki cikkeket is lehet vásárolni, őrület, én tegnapig abban a hitben éltem hogy csak piperéket.

    Amúgy remélem sikerül majd felépülnöd a sokkból. Méghogy a fogyasztói társadalom elkényelmesít…

  10. Valószínű az eladók is elég stresszesek a tömeg miatt meg még a rendszerük is pocsék, amiről nem tehetnek. Glamour nekem nem éri meg, mert egyrészt utálom a tömeget, másrészt meg biztos olyat is vennék, amit nem kellene. Maradok a csináltatott bútornál. Biztos vannak szép meg jó meg praktikus bútorok is, de nekem vagy szétesett vagy 3 férfi kellett a megmozdításához, szóval megtaláltuk a drága de profi bútorosokat és azóta egy életre csináltatunk bútort, hál’ Istennek az ízlésünk nem változik már.
    A helyedben azért nem várnék a festésig a doboznyitogatással, mert hónapok múlva már nem reklamálhatsz, hogy hiányzik valami.

  11. Őszinte együttérzéssel olvastam, a lemúrnapos C&A élményem friss emlékével, amibe én is mit sem sejtve csöppentem…

    • Ugye? Aki nem ilyen kuponember, az ezeket a dolgokat nem látja át előre. mondjuk a 25 ezres kedvezmény jól jött, de kizárt, hogy önként bevállaltam volna ezt az őrületet…

  12. Tegnap mi is voltunk a szegedi Mömaxban, de nekünk nem volt ilyen “szerencsénk”, vásárlás nélkül távoztunk. Találtunk a bolhapiacon egy 45%-kal leértékelt polcot, amiből a kiírás szerint volt “több darab raktáron”. Kedvező volt az ár, két darabot szerettünk volna venni. Rövid várakozás után előkerült egy eladó, aki megnézte a raktárkészletet és talált 6 db polcot. A meglepetés akkor jött, amikor be akarta írni a kedvezményt (miért nincs benne alapból a nyilvántartásban?), mert a gép nem engedte a 45%-ot, csak 30-at. Gyors telefon, valamilyen főnöknek, aki nem túl hosszú beszélgetés során megadta a megoldást az eladónak: A polcból nem vehetek kettőt, csupán egyetlen darabot, mint “utolsó darab”. Erre én kértem az eladótól a panaszkönyvet, amit készségesen – minden kompromisszumos lehetőség keresése nélkül – átadott. Én beírtam a panaszomat, amire írásban kapok választ. Az “utolsó darabot” sem hoztuk el.
    Ha rajtam múlik, én soha többet nem megyek a Mömaxba, inkább – bár 60 km helyett 140-re van – az Ikeaban vásárolok.

    • Hát ez pofaszakasztó, én se vittem volna el, dugják fel maguknak. Hihetetlen. Az Ikea egyébként jó, csak akció nélkül eléggé túl van árazva.

  13. És mindezt x hónapos állapotosan. Faja történet

  14. Errefelé is van mömax, de nem tudott izgalomba hozni, mert van még itt pesten az a bizonyos szürke-sárga lakberendezési áruház. Amióta Magyarországon vannak, a teaszűrőtől a polcrendszerig mindent ott veszek, mert nagy a választék és gyors, udvarias a kiszolgálás. Mindenre 2 év garancia van, ha valamit cserélni kell, érte jönnek, kicserélik, adják az újat. Pl. pár hónap használat után rájöttünk, túl puha matracot választottunk. Az eladók segítettek kiválasztani az erősebb változatot és a szállítók egyszerűen kicserélték, minden vita nélkül.
    CSAK őrizni kell a blokkot 2 évig. Aki teheti, menjen az Ikeába.
    Nyugdíjas vagyok, nem ügynök! :)

  15. “egy dohányzóasztalt (de jó, hogy véget értek az idők, amikor még bent dohányzott mindenki)”

    Hehe, ne is mondd, amikor a feleségem mondta, hogy kell nekünk egy dohányzóasztal, az első reakcióm konkrétan az volt, hogy “de ‘iszen mi nem is dohányzunk” :-D :-D :-D

1 visszakövetés / visszajelzés

  1. Persze, hogy nem bírom ki – Eszter's Offtopic

Örülök, hogy beszélsz, kérlek gyűlölködés nélkül tedd, miután figyelmesen elolvastad és megértetted a szöveget.

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: