Aktuális

Vissza a középkorba: már megint itt a “vasárnapi zárva tartás” című borzalom

Gyerekek, én be vagyok rezelve, ezek most itt a tyúkszememre léptek. A nemzeti dohányboltok és az internetadó csak a közéleti érzékenységemet érintette: a trafikmutyi gyomorforgató, az információszabadság korlátozása erkölcstelen, de én magam soha nem dohányoztam, és a havi netforgalmam is két giga alatt marad, hiszen csak írásra és olvasásra használom a világhálót. A vasárnapi zárva tartás viszont… na, az már a komfortérzetemet ezerszer durvábban megnyirbálja, mint akár a nemzeti italboltok koncepciója.

A kormány megtárgyalta és támogatja a Kereszténydemokrata Néppárt javaslatát, amely a boltok, a plázák és a hipermarketek vasárnapi nyitva tartását korlátozza. A tervezetben kivételként a családi vállalkozásként működő boltok szerepelnek. Az alaptézis, melyhez minden boltnak igazodnia kell, azt mondja ki, hogy a boltok naponta 6 és 22 óra között tarthatnak nyitva, de vasárnap és munkaszüneti napokon zárva kell tartaniuk. A szakmai szervezetek döntő többsége egyöntetűen kiállt amellett, hogy a vásárlók érdekeivel összhangban az üzletek, áruházak maradjanak nyitva vasárnap. Az intézkedés 2015. március 15-étől lépne hatályba, ha szerdán a parlament is jóváhagyja az elképzelést. (Forrás: Index-HVG)

Rossz irány, hogy egyes piaci szereplők kiszűrésére, és mások helyzetbehozására születnek törvények. Borzalmas, hogy legalább 30 ezer ember kerülhet az utcára. Rémes, hogy az állásban maradók bére is kevesebb lesz a vasárnapi pótlék nélkül. Hogy a hétvégi foglalkoztatásból élő részmunkaidősök – diákok, kisgyerekesek, nyugdíjasok és a többiek – mehetnek Kukutyinba zabot hegyezni (már ha azt engedik), amikor épp a részmunkaidős foglalkoztatottság növelése volna a cél. Aggasztó, hogy várhatóan csökken a kiskereskedelmi forgalom, aminek eredményeként az árak természetesen növekedni fognak. Bosszantó, hogy pénteken és szombaton órákig tart majd egy bevásárlás a tömeg miatt. Problémás, hogy Magyarország idegenforgalmi vonzereje is csökken, elvégre a turisták megszokták a nagyvilágban és nálunk is, hogy vásárolhatnak egész héten – a hétvége pedig turisztikai szempontból hangsúlyos időszak. Szóval igen, mindez rémes, de most leginkább azon vagyok kiakadva, hogy milyen mértékben avatkozik az én személyes, intim terembe ez a “vissza-a-középkorba” törvényjavaslat.

Igen, 4,5 évvel ezelőtt is a porondon volt a téma, rendesen ki is akadtam. Miért kell ezt? A fő indok természetesen akkor is a keresztény család érdeke volt: mert nyilván a Tesco miatt nem imádkoznak eleget az emberek, és a Spar az oka annak, hogy nem születik elég gyerek. Csak azt tudnám, hol van ez a keresztényi lelkület az olyan embertelen törvényjavaslatok kidolgozásakor, mint amilyen például a szociális temetés intézménye. 2016-tól, ha nincs pénzed temetésre, neked kell mosdatnod és öltöztetned a szeretett családtagot, továbbá a sírgödröt is te ásod. Még azt is meghatározták ezek a krisztusi érzésű jóemberek, hogy hány száz méteren kötelező vinned a koporsót. Csak mert nincs pénzed kifizetni három-négyszázezret a sírhelyre meg egy egyszerű szertartásra. Ez aztán a keresztényi attitűd, ugye?

Mérges vagyok, mert vasárnap érek rá vásárolni: kényelmesen, komótosan, rohanás nélkül. Akkor van segítségem is néha-néha a nagyobb projektekhez is, ha szükséges. Akkor érintek a túrából visszajövet hipermarketet, ahová autó nélkül nem mászok ki egyébként, érthető okokból. Vasárnap szoktam sütögetni és főzni, és én nem vagyok spájzolós típus, mindenből a frisset szeretem. Impulzusszerű vásárlásaim vannak: élvezem annak a szabadságát, hogy bármikor kiugorhatok a sarki éjjelnappalik valamelyikébe, bármit megtalálok az elemlámpától a garnélarákig a 0-24-es Tescóban. Ha kirándulni megyünk, én nem tudok kigyalogolni a hipermarketig szombaton, hogy bevásároljak és tíz kiló cuccot hazacipeljek, majd másnap a találkapontig még egyszer eljátsszam ugyanezt…. és ennek értelme sincs. Beülünk az autóba a csapattal vasárnap reggel, délben, útközben bevásárolunk együtt, a számlát pedig szétdobjuk.

A vasárnapi nyitva tartás korlátozása indokolatlan beavatkozás lenne az emberek privát szférájába is. Ma legalább minden 5. magyar állampolgár vasárnapi napon is intézi vásárlásait, és semmilyen kivételezett gazdasági vagy ideológiai érdek nem indokolhatja, illetve korlátozhatja, hogy több millió ember hol és mivel tölti a szabadidejét. Amennyiben a tervezett szabályozás miatt a vasárnapi bevásárlási lehetőség megszűnik, úgy a forgalom szempontjából most is erős szombati nap és a csúcsforgalommal is terhelt péntek délután válik még zsúfoltabbá. (Forrás: HVG)

Persze, mindent át lehet szervezni, bármit meg lehet szokni. Az alkalmazkodás az ember sajátja, és tény, hogy vannak cudarabb dolgok is a vasárnapi zárva tartásnál. De könyörgöm, miért kell értelmetlen, középkori, idegesítő baromságokkal bonyolítani az emberek életét, és veszélybe sodorni a kiskereskedelem és a turizmus normális működését?

 

Eszter névjegye (911 Bejegyzés)
Üdvözöllek. Barok Eszter a nevem (nem véletlen a domain sem!), örülök, hogy benéztél hozzám. Foglalkozásom szerint szerkesztő, cikkíró, fordító, blogger, szöveggyáros vagyok. Én írom ezt a naplófélét. Nem kell mindenben egyetértened, az viszont elvárás, hogy tisztelettel kezeld a sajátodtól eltérő véleményeket. Van egy klassz kis közösség, jókat szoktunk beszélgetni itt.

60 hozzászólás Vissza a középkorba: már megint itt a “vasárnapi zárva tartás” című borzalom bejegyzéshez

  1. És akkor elszállt amit írtam, úgyhogy isoráz.
    Szóval az én komfortérzetem már attól összeomlik, ha átrendezik a hipert, ahol vásárolni szoktam.
    Gyesen vagyok, ergo simán be tudok spájzolni bármikor, de nehogy már… Ha vasárnap négykor tör rám a kényszer, hogy most azonnal kell osanos izé, vagy teszkós hozé, akkor hadd menjek már el úgy, ahogy eddig is.
    Nem mellékesen meg kurvára nem veszik figyelembe, hogy ezekben a boltokban sokan dolgoznak részmunkaidőben, ami amúgy tök sci-fi kategória Magyarországon. Kisgyerekesek, diákok, sokan mások. Akiknek kifejezetten kedvező, hogy hétvégén dolgozhatnak,amikor meg van oldva a gyerek elhelyezése, mert mondjuk apa otthon van, vagy nincs főiskola. Szarnak bele.

  2. Ez mind igaz. De a legnagyobb baj az egészben, hogy az egész javaslatnak lenne egy nyilvánvaló, egyszerű alternatívája:

    Egy munkavállaló csak minden x-ik (mondjuk 3-ik) munkaszüneti és vasárnapon dolgozhasson legalább a mostani pótlékok mellett. Annyira triviális. Az egész mögött hivatalosan az van, hogy ne lehessen dolgoztatni a Zembereket vasárnap. Tessék. Akkor írjuk EZT bele a törvénybe. A nyitva tartásnak ehhez semmi köze.

    A másik. Sok a részmunkaidős munkavállaló, akit éppen azért alkalmaznak a kereskedelemben, hogy a teljes munkaidősöknek ne kelljen hétvégén dolgozniuk. Na, ezzel ezek a hétvégések is szívnak.

    • Igen, elvileg az a cél, hogy legyen részmunkaidős foglalkoztatás is: mert vannak diákok, kisgyerekesek, nyugdíjasok és olyanok is, akiket egy munkalehetőség nélküli kistelepülésen csak vasárnap vettek fel a Tescóba, és az is több a semminél.

      Nem a kereskedelemben ugyan, hanem egy összeszerelő üzemben, de én diákként óriási lehetőséget láttam a vasárnapi munkában. Egy napra 3000-et kaptunk, délutános műszak 3500, a vasárnap ezzel szemben 4800, később 5500 volt.

      Volt olyan családapa, aki azért nem tudott teljes állásban dolgozni, mert a kislánya súlyos beteg volt, sokat kellett kórházba vinni, szállítani. Neki nagy ajándék volt, hogy azon a négy napon, amikor a gyereket sehova nem kellett vinni, kereshetett 22 ezret a szokásos 12 helyett. :( De mit érti ez az, aki soha nem dolgozott ilyen helyen, és nem számított neki 10 ezer forint… :(

  3. Én épp a fordítottját élem meg. Boldogság volt, hogy itt Svédországban legalább olyan munkám lesz, ahol nem kell vasárnap dolgozni. Erre eltelik fél év és a cég bejelenti, hogy a konkurencia nyitva tartása miatt december 1-től mi is nyitva tartunk vasárnap. Ráadásul én kezdem az első hétvégén. :D
    Mindegy, megszoktam az elmúlt 12 évben. Legalább pótlékot kapok rá. :)

    • Ó, én mindig nagyon boldog voltam, hogy vasárnap dolgozhatok, mert az azért csak 50 százalékkal magasabb bér ugyanazért a munkáért. Sőt, kevesebbért, mert ugye csendesebb, nyugisabb minden. Pihenőnapja attól még ugyanúgy van az embernek, csak mondjuk épp hétfőnek, keddnek hívják, na bumm. Ugyanazt tudja. :)

      Most már viszont, hogy a szabadúszás vasárnapi melót is jelent, idegesít, hogy én dolgozom, de pl. pizzát kell rendelni, nem főzhetek spontán. :(

  4. Ezután már csak az jöhet, hogy ismét bevezetik a hétfői adásszünetet. Bár azt nem lesz mivel magyaráznia a Kereszténydemokratáknak.

  5. Ezen logika mentén akkor vonatkozhatna a szabály az összes vendéglátóhelyre, szállodára, múzeumra, mozira, nyáron ne nyissanak ki a strandok sem vasárnap, mert akkor az ott dolgozókat is megilleti a szabadnap, igaz? (Nem jövök a közlekedéssel, egészségüggyel, mert azt felhozni pont olyan demagóg, mint ez a törvényjavaslat…)

    • Sőt, azt is be kéne tiltani, hogy vasárnap a fű nőjön. Á, nem értem, miért kell ezt. Ez ilyen tipikus “bibi, bármit megtehetünk, azt is, aminek nincs értelme és mindenkit megszopat, bibi”.

  6. Bevallom, én gyűlölök hétvégén dolgozni, nem is vállaltam soha ilyen munkát – oké, a cikkírás, fordítás nem tartozik ide, ha határidők vannak, azt úgyis éjjel-nappal nyomja az ember. De a hétvége az nálam alapvetően a pihenésé, a férjemé, és én igénylem is ezt a két napot, hogy kipihenjem a hetet – sőt, igazából erre két nap kevés is.

    Húgom dolgozott két évig kereskedelemben, ahol a szombat is munkanap volt, ki is készítette rendesen. Hiába kellett elvileg a munkaadónak a szombat helyett hét közben kiadni egy szabadnapot, azt, mint ahogy hazánkban általános, nagyon gyakran nem adták ki. Amúgy két külön pihenőnap egy héten nagyon nem ugyanaz, mint két nap egyben… Ezért azt gondolom, nagyon szuper lenne, ha minél több ember megengedhetné magának, hogy több időt töltsön otthon, a családjával, pihenéssel – tudjátok, mennyit látja egy olyan szülő a gyerekét, aki folyamatos munkarendben dolgozik?

    Tehát én alapvetően egyetértek azzal, hogy akinek megoldható, legyen szabad a vasárnapja – ennek ellenére a mai magyar viszonyok közt baromságnak tartom ezt a törvényt. Miért akarnak az emberek vasárnap dolgozni? Azért mert rohadt keveset keresnek és szükség van arra a nyomorult hétvégi pótlékra is, azért. Különben nem akarna a kutya se vasárnap a pénztárban ülni. A kereskedelemben olyan alacsonyak a bérek, hogy mindenki inkább vállalja a vasárnapi munkát is, azért a kis plusz pénzért, ráadásul sok esetben nincsenek kiadva a szabadságok, és táppénzre menni sincs lehetőség, mert minden üzlet a lehető legalacsonyabb létszámmal dolgozik. A multiknál ilyen szempontból még jobb a helyzet, mert ott azért általában nem mernek feketén dolgoztatni, de a kisboltokban rengetegen dolgoznak bejelentetlenül, vagy csak félállásban bejelentve. Meg lehet tenni, mert ha valaki felmond, azonnal száz másik van a helyére, még ilyen feltételekkel is.

    Ha a kormány valami értelmeset akart volna csinálni, akkor azért tennének valamit, hogy ne lehessen így kizsákmányolni a munkaerőt – fokozottabban fellépni a feketemunka ellen, emelni a hétvégi pótlékokat, meg úgy általában a fizetéseket, támogatni a részmunkaidőt vagy a diákmunkát. Esetleg ne adj isten, csökkenteni a járulékokat, hogy a vállalkozót arra ösztönözzék, hogy legálisan alkalmazza a munkavállalót.

    Egyébként tudjátok sok helyen mit neveznek diákmunkának? Egy csomó üzletben a diákmunka ugyanúgy nyolc vagy hatórás nappali melót jelent, mintha rendes “felnőtt” meló lenne, de csak nappalis diákokat vesznek rá fel, mert utánuk kevesebb járulékot kell fizetni. Az, hogy hogyan jár be az órákra, senkit sem érdekel…

    • Dehát nem rabszolgatartásról van szó! Senkinek a fejéhez sem tartanak fegyvert, hogy dolgozzon vasárnap, ha csak vasárnap van esélye együtt lenni a családjával! Mikor az állásra jelentkezik, pontosan tudja, hogy ha a bolt vasárnap is nyitva tart, rá is fog kerülni majd a sor. Ráadásul ezért bérpótlék jár, ami miatt megéri dolgozni. És még csak nem is a hónap minden vasárnapjáról van szó, hanem arról, amikor épp az emberre kerül a sor.

      A legtöbb helyen pedig szó sincs arról, hogy szegény egész héten robotoló családosok nélkülözik szeretteik társaságát még az Úr napján is: a részmunkaidőben foglalkoztatott diákok, nyugdíjasok, kisgyerekesek ugranak be ilyenkor, akik örülnek annak, hogy vasárnap 50 százalékkal több cash jár, mint más napokon, ugyanannyi időért.

      Igen, vannak olyan helyek, ahol nincs részmunkaidős váltás, és kényszerítik a dolgozót a vasárnapi munkavégzésre, továbbá a bérpótlékkal is gondok vannak. Na, ezt kéne jobban ellenőrizni, szigorúbb feltételekhez kötni.

      Azt meg, hogy a kereskedelem hétvégi műfaj, mindenki érti, aki ezt a pályát választja. Ahogy a mentős is tudja, hogy éjszakai ügyelet is kerülhet rá karácsonykor is akár. Ez benne van a pakliban, soha az életben nem láttam még se kereskedőt, se vendéglátóst sírni emiatt.

      ps.: ööööö… mert hogyan máshogy lehet értelmezni még a diákmunkát? Az én fejemben csak az általad leírt definíció él.

      • Eszter, senkit nem érdekel, hogy a dolgozó akar-e, tud-e vasárnap dolgozni. A beosztás adott, változtatni nem lehet. Nagyon sok diákom dolgozott kereskedelemben, amikor felnőttoktatáson tanítottam és horror dolgokat hallottam, főként a kisebb boltokról. Épp azért írtam erről, mert ezek nyomán úgy gondolom, hogy a kereskedelemben sokkal nagyobb problémák is vannak annál, minthogy vasárnap is nyitva vannak a boltok.
        A diákmunkával csak az a problémám, hogyha nappalis diákokkal töltik be azt az állást, ami napi nyolc óra és heti öt-hat nap, akkor a nappalis diák hogyan fog órára járni? Ha már nincs diákja, kirúgják és újabb diákot vesznek fel helyette, mert utána kevesebbet kell fizetni.

        • Na most pont a kisebb boltok maradhatnak nyitva hétvégén

        • Kereskedelem: óriási káosz van, rengeteg jogától fosztják meg a legtöbb helyen a munkavállalót, én is sok pénztárost, raktárost, takarítót ismerek. Azzal értek egyet, hogy ezeket a dolgokat kell szabályozni, a kihágásokat szankcionálni, nem demagóg látszatmegoldásokkal kell korlátozni a vásárlók – és a részmunkaidős dolgozók – lehetőségeit, a kiskereskedelem és a turizmus erősödését.

          Diákmunka: Nézd, amikor én ebben az iparágban voltam, 5 ezer Ft volt a matrica a diákszövetkezetnél, 1500 az iskolalátogatási. (Bővebben a kalandokról a HÍR Tv-s bejegyzés végén, a többieknek mondom. :)) Konkrétan 10-ből 3 ember ha nappalis diák volt, sokat mondok. Eleve kellett a matrica a Volán-bérlet miatt, tehát a többségnek volt. A többieknek meg maga a diákszövetkezet szerzett a fenti árakon. Egyébként sokan dolgoztak heti 40 órában, de a többség, mint pl. én heti 3 napot nyomtunk. Én igyekeztem vasárnap, mert az többet hozott a konyhára sokkal.

          Az volt a baj, hogy ha be akartál kerülni bármelyik gyöngyösi összeszerelő üzemhez dolgozni, erre sokkal jobb esélyed volt diákként, mert ugye értelemszerűen a kedvezmények miatt a diákmunkások olcsóbbak a munkaadónak. A földrajzi fekvés miatt a többségnek volt hamis igazolványa, a többieknek szerzett a szövetkezet, néhány IGAZI diák is volt… és itt a sztori körbeér.

  7. Ami alapban érdekes számomra, hogy a “Kereszténydemokrata Néppárt javaslata”. Tegye már fel a kezét, aki rájuk szavazott (valaha is)…

    Ez a szemforgató, álszent, OV s*ggébe beszorult idióta banda, Semjénnel az élen, csak arra jó, hogy szabályos időközönként idiótaságokkal bombázza a népet (jelezvén, hogy még léteznek és nem “oldódtak fel” teljesen a Fideszben). Szerintem a “tömegbázisuk” csúcsban néhány ezer ember, de ennek ellenére az egész országnak osztják az észt.

    Megértem, ha az ő értékrendjükkel nem fér össze a vasárnapi vásárlás. Akkor rakják bele a KDNP alapszabályába és tiltsák meg a tagjaiknak, ne pedig törvényeket gyártsanak…

    • Ezek itt teokráciát csinálnak, nem demokráciát. Ez az egész az emberek korlátozásáról, sakkban tartásáról szól.

  8. “Miért kell ezt? A fő indok természetesen akkor is a keresztény család érdeke volt: mert nyilván a Tesco miatt nem imádkoznak eleget az emberek, és a Spar az oka annak, hogy nem születik elég gyerek. Csak azt tudnám, hol van ez a keresztényi lelkület az olyan embertelen törvényjavaslatok kidolgozásakor, mint amilyen például a szociális temetés intézménye. 2016-tól, ha nincs pénzed temetésre, neked kell mosdatnod és öltöztetned a szeretett családtagot, továbbá a sírgödröt is te ásod. Még azt is meghatározták ezek a krisztusi érzésű jóemberek, hogy hány száz méteren kötelező vinned a koporsót. Csak mert nincs pénzed kifizetni három-négyszázezret a sírhelyre meg egy egyszerű szertartásra. Ez aztán a keresztényi attitűd, ugye?”

    Ha ezt a bekezdést nem így közölted volna, még reagálnék is rá érdemben. De ez… ne haragudj Eszter, de valahová nagyon mélyre, zsidóbérencezés szintjére mentél le ezzel (és az általam most olvasott 4 évvel ezelőttivel) és mélyen meg vagyok bántva keresztényként.

    • Azon, hogy ezt nyíltan leírtam? Inkább azon kellene, hogy ezt a kereszténység nevében megteszik. Egy jóérzésű keresztény pont azon van mélyen megbántva, hogy képesek használni magukra a keresztény szót, miközben a gyászoló szegény emberrel a vállán vitetnék a halottját, akit ő maga mosdatott.

    • Ezt nem értem. Hát nem Eszter hozta fel ezt a törvényjavaslatot, ő éppenhogy mélyen elítéli. Én is rosszul vagyok tőle, aktív, hívő keresztényként. Szerintem normális ember egyáltalán nem tartja keresztényinek, hogy szegényembereket a vagyoni helyzetük miatt embertelen módon büntessenek. No, nem is merték a kampányévben bevezetni ezt a borzalmat, és most megint bejelentették, hogy csúszni fog egy évet, és csak 2016-tól kell a hátadon vinned a halott szerettedet, ha nincs pénzed sírhelyre szertartásra.

    • Szerintem a pápa, mint keresztény, nagyon megbántva érezné magát )vagy érzi is, ha tud róla), a törvény miatt, Semjén miatt. A KDNP minden, csak nem keresztény. Na jó, nem is demokrata, nem is nép meg nem is párt, csak egy kis sallang.

      • Sallang… Milyen finoman fogalmaztál. A KDNP olyan távol áll a kereszténységtől, hogy Jézus Krisztus is kikérné magának. A csodaszép egyháztörvényről is bebizonyosodott, hogy kirekesztő és jogellenes, a vallásszabadságot sérti. Persze nem szellemi oka volt annak se: egyszerűen nem akartak annyi vetélytárssal versengeni az 1 százalékokért és egyéb támogatásokért. Mindig is hatalomtechnikai okok mentén döntöttek, de a szociális temetés jelenleg tervezetben lévő formájának támogatása erkölcsileg minden határon túlmegy, ahogyan ennek a vasárnapi cirkusznak is annyi csak a célja, hogy kontroll alatt lehessenek a kiskereskedelem egyes szegmensei. :(

        • tavasztunder // december 3, 2014 - 16:13 // Válasz

          Szerintem még az is a célja, hogy a CBA versenytársait megszorongassa. Mivel a CBA franchise rendszerben működik, az üzleteik nyitva lehetnek vasárnap is, mert kvázi “családi” vállalkozásnak minősülnek. Azt is gondolom, hogy Budapesten és olyan városokban, ahol van házhoz szállítás, kifejezetten jó választás a közeli CBA helyett online rendelni a Groby-tól például. A pénzével is szavaz az ember…

    • Holdviola, az az érzésem, hogy szerinted pont nem ez a keresztényi attitűd. Akkor miért a bekezdéssel van a baj, miért nem a törvénnyel?

      • Azt azért fontosnak tartom kiemelni, ha eddig az én hibámból vmiért nem lett volna világos, hogy szó sincs arról, hogy a keresztényeket, a kereszténységet, pláne a Krisztust piszkálnám, de az én meglátásom szerint itt szó sincs keresztényi attitűdről ezeknek a törvényeknek a kapcsán. A szociális temetéstől a vasárnapi nyitva tartás tilalmán át az egyháztörvényig. :(

        • Nincs szó, egyébként a KDNP annyira keresztény, amennyire a FIDESZ fiatal. 1989-ben az volt, akkor a HBB csak tiszteletbeli tagja volt, lehetett. Pedig akkor Hobo fiatalabb volt, mint most az akkori alapítók.
          Az a helyzet, hogy ha én keresztény lennék, azért lennék felháborodva, ha azt érezném, hogy ezekkel azonosítják a kereszténységet (sőt, nem keresztényként is fel vagyok). Mint ahogy liberálisként fel is vagyok háborodva, ha Kunczéval akarják azonosítani a liberalizmust.

          • Most vagy a 8,2%-os cider, vagy az, hogy nagyon, nagyon, nagyon kevesen vagyunk, de bevallom, könnybe lábadt a szemem.

            • Az a rengeteg alkohol, az lehet az ok! Őszintén szólva komolyan nem tudom, másért miért?

              • De tényleg, amennyit én magyarázom, hogy a liberalizmus nem az, amit Kunczéék képviseltek 1994 után… hát vazze, és senki se érti. És az, ahogyan a liberalizmus szitokszó lett, és magyarázkodni kell, hogy a humanizmus alapértékei a nemzeti érdekekkel és az ún. konzervatív gazdaságpolitikával nem összeegyeztethetetlenek… meg úgy egyáltalán. Kafkai gyűrűk ezek. De nem is kéne ilyesmiről írni, ezek nagyon megosztó témák, na.

                • Baj van nálunk az értékekkel. A politika minden értéket kisajátított, és összemocskolt. A nemzeti érzésből sovinizmust, a kereszténységből szemforgatást, a szociális érzékenységből nem is tudom mit, mert az MSZP és az ún. baloldal még paródiát se csinál már ebből, egyszerűen eldobta, a liberalizmusból egyszerű FIDESZ-fikázást, a konzervativizmusból pedig bolsevik mentalitású szabadságharcos demagógiát csinált. Mindehhez persze nagy- és középhatalmak erősen asszisztálnak, McCain két Oleh Tyahnybok-kal való kézfogás között kicsit neonácizik, Putyin támogatásáról biztosítja Orbánt, klassz ez.

                • Sajna amit ma liberalizmusnak neveznek kies hazánkban, az a cinizmus fúziója nemkonzervatív értékek mentén haladó véresszájú, szélsőséges intoleranciával. Ha van dolog, amit tényleg szégyellek, az, hogy valaha voltam szdsz-szavazó.

                  • Miért szégyelled? Nem te lettél szégyellnivaló, hanem az szdsz, illetve a főemberei. Emlékszem, nagyon rég, talán 2002-ben? hallottam, egy ős-szdsz-es, felettébb antikommunista mondta egy másiknak, mikor a koalíció miatt MSZP-sre szavaztak a második körben: “Gondolta volna, hogy lesz egyszer nekünk egy Baráth Etelénk?”

                    • Egyetértek, nem lehetett tudni, hogy az lesz, ami lett. A családom balos ága – merthogy van jobbos is – szintén SZDSZ-szavazó volt. Van is közös képem gyerekként Fodorral, mint földivel. :) 1996-2000 között, mikor középiskolás voltam, tök szívesen jártam a gyöngyösi Liberális Klubba, ahol mindenféle vendég volt Frei Tamástól Czeizel Endréig. Jó kis beszélgetések voltak. Nyilván tudni lehetett, hogy milyen kötődésű emberek a vendégek :), de sosem volt nyílt politikai téma. Mégis, amikor a család jobbik ágának mondtam, hova járok, nagyon fintorogtak. De hát mit tehettem én arról, hogy addigra az SZDSZ elkurvult és elpusztult? Csak egy gimis gyerek voltam, akit érdekelt a világ, oszt csáó.

                    • blaci200 // december 4, 2014 - 11:21 //

                      Pontosan. Ahogy a HBB sem tehet arról, amivé a FIDESZ lett. Meg egy-két alapító tag sem, akik mára utálják a FIDESZt

                    • Valamiért állandóan szégyellnivaló vagyok. A családban is van mindenféle ág, a baráti körömben is, én meg folyton ellenség vagyok, mert egyikkel sem azonosulok teljesen, és mindenkivel vitatkozom (vagy elhajtom a búsba és nem vitatkozom) ha nagyon nagy fasságokat mond. Már tiszta agybaj a facebook-kezdőoldalam, rém nehéz nem mindenkinek tiltani a posztjait :) Ja és persze mindenki csak azt látja, ha abból vitatok valamit, amit ő mond, tehát _biztosan_ ellenkezőoldali vagyok :)
                      Valamiért, azzal a felfogásommal, hogy az intelligencia kötelez, és bizonyos IQ fölött illene minden történetet egyenként véleményezni, nem pedig automatikusan besorolni az isteni bölcsesség/pokolbugyor aljasság témakörébe aszerint hogy melyik oldal teszi, nem vívok ki népszerűséget sehol.

                    • blaci200 // december 4, 2014 - 12:58 //

                      Jaj, ezt ismerem. Folyton egyszerre vagyok antiszemita és zsidóbérenc, Gyurcsány fan és Orbán szekértolója, lázadó és megalkuvó. Égetni való ateista és pofozni való klerikális. Kevés ismerősöm van, aki gondolkodik, nem áll be táborokba – ők a barátaim, és ők is ugyanezt élik át. Cserébe viszont vannak olyan emberek, akikkel annak ellenére jó beszélgetni, hogy pl. más a politikai meggyőződésük, de azért a saját oldal hibáit is meglátják. Ez nagyon jó érzés mindig.

                    • Ezeket a kafkai köröket én is megjárom a családban. Voltam én már ultraliberális zsidóbérenc és neonáci is a nézeteimmel. :) De a normális, nyitott párbeszéd oldaltól függetlenül valóban ajándék. Pl. tökre örültem a Ki miért szavazott a Fideszre-poszt alatt is egy fideszes kommentnek nemrég.

                    • blaci200 // december 4, 2014 - 14:27 //

                      Egy barátommal egyszer (2002 körül) beszélgettünk, akkor azt mondta: hát igen, baromira gáz a FIDESZ, de ő keresztény, meg jobboldali – és hát a baloldal sem jobb annyival, hogy átszavazzon. Aztán a baloldal ezt sokszorosan bebizonyította.

      • Még a kereszténységhez, meg a szociális temetéshez: „Nem arról van szó, hogy mi evangelizáljuk a gyengéket, a szegényeket, hiszen ők evangelizálnak minket. Azt kérik tőlünk, szálljunk le trónusainkról, hogy találkozzunk velük, Jézus tanúságtevőivel…”

  9. Szerintem meg igenis zárva lehetnek a multik, plázák vasárnap. Bocsánat de a sarki kis éjjel-nappalik zárva tartásáról szó sincs! Ha már kritizálunk valamit, tessék oda figyelni miről is van szó! Nem kellene ennyire elkényelmesedni. Tőlünk nyugatabbra (ami felé gyakran menni akarunk) miért van az, hogy kb hasonló módon zárva vannak vasárnap (persze nyilván nem minden országban)? Ha annyira az a veszély, hogy emberek kerülnének utcára, akkor miért azt tapasztalom, hogy ilyen helyen dolgozóknak alig van szabad hétvégéje (nem csak az egyik nap, hanem sokszor mindkét hétvégi napon dolgozni kell), vagy hogy több héten át hetente 6 napot kell dolgozni és nincsenek betartva a munkaügyi szabályok (ill papíron persze ügyelnek rá, hogy olyannak tűnjön). Szóval nincs meg rendesen a pihenőnap a gyakorlatban, pedig a szabályok ugye előírják. Egy fiatalnak talán mindegy, hogy hétfőnek vagy keddnek hívják a pihenőnapokat (már ha van kettő egy héten, de sokszor nincs). Bár ha szinte sosem tud találkozni a barátaival, családtagjaival, mert minden hétvégén /mindkét nap!/ dolgozik, akkor talán neki sem mindegy egy idő után, sőt szórakozni se tud menni, ha akarna, hisz, szombat, vasárnap munka, hétköznap meg a barátok dolgoznak, ugye. Vagy cseréljen barátokat és menjen azzal, akivel épp egy időben szabad? Egy családosnak meg végképp nem mindegy. Ezt nyilván nehéz úgy észrevenni, ha ahhoz vagyunk szokva, hogy munka hétfőtől péntekig van. Szép lenne, ha legalább betartanák a törvényeket, de sajnos nem tartják be, visszaélnek az erőfölénnyel és nem lehet ellene mit tenni, mert ha szólsz, akkor persze kirúgással fenyegetnek. Erre az egészre a profithajhászság a magyarázat és hogy nem képesek felvenni több embert, pedig szükség lenne rá. Tehát ha vasárnap zárva lenne, akkor tán épp elég lenne az ember, akiket így 6 napra kellene csak beosztani összesen és persze egy nap pihenőnapot biztosítani a vasárnapon felül, hisz az mindenkinek jár. Normálisabb, emberibb munkakörülmények lennének és nem csak a kapitalista visszaélés és a dolgozók kihasználása lenne a szempont. Addig jó ide jönni a multiknak, míg adókedvezmény van az első x évre? Vagy baj, ha nem lehet papíron veszteséget kimutatni, mert akkor bezárják a boltokat? Nem kéne ennyit csalni a nyereséggel papíron és tisztességes fizetést kéne adni az embereknek, mert az árak a nyugatiakkal egyezőek. Ráadásul sokszor nem a magyar gazdák vannak előnyben részesítve, tehát még a beszerzés is külföldről van. Akkor hova tűnik a költségek és a bevételek közötti különbség egy angol és egy magyar tesco esetében? Mindjárt sajnálom őket, hogy papíron veszteségesek… Ne nézzenek már tök hülyének! Meg milyen profit marad el? Nem hiszem, hogy amit eddig vasárnap vettünk meg (már, aki, mert én spec egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor megyek be évente vasárnap vásárolni) egyébként szombaton vagy hétfőn ne vennénk meg helyette, vagyis ezeken a napokon meg nőne a forgalom. Ha pedig mégse, akkor ezek szerint felesleges dolgokra költöttünk eddig vasárnaponként!? Ugye, ezt senki nem gondolja komolyan? Túlságosan el van kényelmesedve a társadalom. A dohánymutyi, netadó és hasonlók elleni tiltakozást megértem és egyet értek velük, de ezzel nincs baj. Tessék vasárnap pihenni, családdal, barátokkal programokat csinálni és nem plázákban, tescokban, auchanekben, stb bevásárlásra fordítani az időt. Csak kicsit át kell szervezni a dolgokat annak, aki nagyon hozzászoktatta magát ehhez. Ennyi pihenés jár az ilyen helyen dolgozóknak is szerintem! Másik nevetséges dolog a magyar tulajdonú (cba, reál, coop, stb) elleni bojkott! Biztos, mind a fideszé…. Vagyis arra vagyunk felszólítva, hogy mi magyarok bojkottájuk a még magyar tulajdonban lévő üzleteket és inkább vásároljunk a nyugati tőke által üzemeltetett boltokban. Áramoljon csak még több pénz kifelé tőlünk! Gratulálok az ötletgazdának! Igazán hazafias ötlet! Az árak miatt lehet máshová menni, de hogy egy ilyen terv miatt kifejezetten a magyar boltokat bojkottálni… Azt kell gondolnom, hogy nem magyar volt, aki ezt felvetette, netán valamelyik politikai párt vagy nyugati tőkével működő mutli, illetve ilyen érdekeltség áll ez mögött. Félreértés ne essék, nem kampányolok mellettük, mindenki oda menjen, ami neki szimpatikus, de hogy kifejezetten ezek ellen van bojkott, az nem kis baromság… Még mielőtt valaki fideszesnek gondolna: elegem van belőlük bőven, legszívesebben az egész parlamentet (nem az épületet) lökném be a Dunába, ahogy van! De nem kell minden ötleletet ördögtől valónak venni, csak mert túl kényelmesek vagyunk. Abban még naívan reménykedem, hogy akik most nagyon tüntetnek és tiltakoznak ez ellen, azok nem az mszp-t és társaikat akarják vissza, mert akkor elfelejtik mit volt itt 2002-től, illetve korábban 94-től, hogy a 40 éves múltat ne is említsem. Örülnék, ha eltűnne a fidesz, de nem kérem vissza a mostani bal oldalból senkit! Nem volt jobb Kádár idejében! Aki ezt mondja elég hülye ahhoz, hogy elhitte, amivel akkor etették, mert annak a levét isszuk most meg az elmúlt 25 évben, hogy akkor “jobb” volt! Kéne végre egy igazi rendszerváltás is! De ez már más téma!

    • Az éjjelnappali valóban maradhat, ha családi tulajdonú, de az én környezetemben olyan nincs sajna.

    • Mint már fentebb írtam: ha az a cél, hogy ne lehessen túl sokat dolgoztatni, akkor ezt írják bele a törvénybe. Ennek semmi köze a nyitva tartáshoz. Dilettáns, leegyszerűsítő törvényalkotás. Van egy jó szándék, de nálunk már nem csak a gyereket öntik ki a fürdővízzel, hanem az egész fürdőszobát lebontják. Újra és újra.

      Azt meg kikérem magamnak, hogy más mondja meg nekem, hogy hogyan kellene beosztanom az időmet, és az elképzeléseit törvénnyel nyomná le a torkomon.

      Mikor jön már el az, amikor a demokrácia nem egy kisebbség, de nem is a többség zsarnoksága?

    • Ennyi erővel kórházakat, vendéglátóipari egységeket, pékségeket, gyárakat is bezárhatnának vasárnap. Ott is dolgoznak hétvégén, az ő családjukért miért nem aggódik senki, nekik talán nem jár a pihenés?

    • tavasztunder // december 3, 2014 - 16:45 // Válasz

      A fizetések nem azért alacsonyak ám, mert a gonosz nyugati tőke a profitot hajhássza.

  10. Az egyik alvezér (Harrach) már megmondta, hogy vasárnap mindenki ott vásárolhat, ahol szabad lesz. Elmagyarázta, hogy lesz egy bizottság, amelyik felmenthet boltokat a szabály alól. Vágjátok?

  11. Idezlek:” Pihenőnapja attól még ugyanúgy van az embernek, csak mondjuk épp hétfőnek, keddnek hívják, na bumm. Ugyanazt tudja. :)” Erdekes, hogy milyen rugalmasak vagyunk, ha masok pihenonapjanak meghatarozasarol van szo, de mi magunk vasarolni es kirandulni csakis vasarnap tudunk. Anelkul hogy barmelyik oldalon allnek, de ez tipikus kettos merce :)

    • Eszter szerintem pont a _saját_ pihenőnapjáról beszélt. Meg azokéról, akik vállalják a szokottól eltérő munkarendet.

    • Épp ellenkezőleg, saját magamról beszélek. Nekem se a múltban, se ma nem okozott gondot az, hogy vasárnap vagy hétfőn van-e pihenőnapom. Tökmindegy. A hétfőt, mint szabadnapot még jobban is élveztem, mert több mindent lehet csinálni, gyakrabban vannak buszok, vonatok, satöbbi.

      Oké, a szabadúszóság azzal jár, hogy gyakorlatilag minden nap dolgozom (ezért is kevesebb az idő), tehát ez a kérdés már okafogyottá vált, de mikor pl. hat nap munka+három nap pihenő felállásban dolgoztam, azt imádtam: egyszerűen nagyon tetszett, hogy három napig lazulhatok, és ha előtte délelőttös voltam, az 3,5 nap. Sokkal jobb, mint a – péntek estével együtt – 2,5 nap normál munkarend. Egyszerűen jobban kilazulsz 3,5 nap alatt.

      Nyilván egyénre válogatja, kinek mi jön be jobban. De azért a munkaszerződés aláírása előtt mindenki tudja, mire szerződik: ha tehát óriási problémát jelentett volna számomra a 6 na munka+3 nap pihenő rendszer, ami sok vasárnapi munkát is jelentett, akkor nyilván nem oda megyek melózni, hanem máshova. Ha még épp nincs más lehetőség, mert mondjuk pl. kistelepülésről van szó, akkor meg elfogadom, tudomásul veszem, hogy ez ezzel jár, evvan. Van előnye, van hátránya, a lényeg, hogy tudok róla.

  12. Hàt most csalódtam ebben az oldalban… Szerintem az a szörnyű, hogy a kènyelem ès a pènz elveszi az eszeteket. Milyen èrdekes, hogy règen is megtudtàk oldani az emberek a vàsàrlàst, amikor mèg nem voltak az undorítò gagyit olcsón àrusìtó hiperszuperszarok. Legyen màr bennetek igènyessèg ès nèmi tudatossàg! Èn mint èrintett örülök ha sok màs tàrsammal együtt pihenhetek vasàrnap. Nem èrdekel a pótlèk ès nem azèrt, mert jól keresek. Èrtèkesebb szàmomra az idő. Szègyeljètek magatokat.

    • Na most megtudtuk, hogy ha neked a vasárnap fontos, akkor mindenki szégyellheti magát, akinek kevésbé. Az a szemétláda meg, akinek kell a vasárnapi pótlék, mert így már a kaja mellett a számlákat is ki tudja fizetni, hát az már igazán, na, szóhoz sem jutok. Nyilván ha te mondod, most szégyelljük is magunkat. Én legalábbis nagyon.

    • Köszönöm a kommentet, üdv itt. Noha a poszt személyes szemszögből fogalmazza meg a problémát, azért a politikai, gazdasági szempont lényegesen fontosabb. Az pedig az, hogy nem fogadható el az, ha bizonyos törvények egyes piaci szereplő kedvéért, mások háttérbe szorításáért születnek. A reklámadó a TV2 és a kisebb versenytársak kedvéért, az RTL Klub ellen született. A vasárnapi történet a CBA-t emeli ki, mint családi/franchise-rendszert, és a többi versenytársat nyomja le. Egy demokráciában az a cél, hogy egészséges piaci verseny legyen, az információszolgáltatásban épp úgy, mint a kereskedelemben, Igazából jól látható, hogy ez az, ami a “kényelem és a pénz” faktorán messze túl mutat. Ahol nincs piaci verseny, mert a kormány a versenytársakat anyagi okok mentén megsemmisíti, ott nincs demokrácia. Ebben, gondolom egyetértesz? Kíváncsi vagyok a válaszodra.

  13. mint szabadabb érzö – kicsit döbbenetes hogy sehol egy kicsi vélemény sincs arrol hogy
    miért korlátozzák az emberi békés szabadság abszoltue jogát
    ezzel
    miért kéne sietni pénteken azért hogy vásárolhasson az ember
    jo ez igy
    de csak azért hogy pár magánkereskedö igy legyen gazdagabb de
    csak pesten (ha nem megy a bolt miért nem vált profilt ..??)
    hogy a vidéki emberek mit szolnak azt érdemes lenne meghallgatni
    mivel egy kisváros szerencsével egy kereskedéssel bir
    és nem nézik azt hogy a kényelemhez szokott nyugodt
    21.századi ember
    ahol multilehetöség virtuoz az ember
    menyjen vissza a debil korai 80’s életstilusba ??
    mikor várni kellett a müsort a tv-ben
    és pénteken mindenki ájultra cipekedhette magát
    csak hogy hvg-n nyugisan étkezhessen
    igy jo ..?!?!
    aki tényleg fizikai munkát vállalva dolgozva mehetett eddig a hétvégi
    pihenés közben – nyugodtan válogatva a tényleg millio árucikk között
    most rohanhat pár tutira BIBOLDO kereskedö
    kndp (KIVÉTELESEN NAGY DEDO PARTY)
    szinpatizáns kisebb boritékjai miatt

    ez eléggé kényelmes
    pláne hogy ök adofizetö pénzen kurtitják meg a szuperlehetöségeit egy korrekten kényelmes
    embernek
    der generáciok nyomora
    mint a szorakozohelyek mellett dohányzo emberek
    vagy a halálosan unalmas várakozás a mikor nyit ki a dohánybolt reggel
    cimü esszére
    KISSÉ PROLI ez igy
    és mit szüntetnek még meg mert ez mi egy kegyetlenül kihalt
    idényben pokolian zsufolt városban élö ember ki
    épp kedvenc különleges idötöltéseként imádott vasárnap hajnalban boltba menni

    és lesz megint hétfön nincs adás is ??
    mert a hülyegyerek érezni még igazi életet keresztények biztos hogy törekednek egyre messzebb
    bele a NORMÁLIS ember nyugodt világába elrontani mindent
    csak hogy pár BÁCSNAK ez anyagilag JOBBAN ?? megfeleljen

    mig 10 millio felnöttnek kicsit sem

    ez mikor zavar valakit hogy VÉGRE MEGKÉRDEZZE KINEK ÁLLITATOK
    kORLÁTOKAT AZ ÉLETÉBE TI HITVÁNY GAZEMBEREK
    kik élösködnek a jolétin aztán nyomorgatják azt

    a régi romában ahol voltak kereskedések mit szoltak volna hogy egy héber odaáll és 2 -3 másik héber kereskedö miatt bezáratja a nagyokat hogy a kisebbek keressenek
    ATOM RÖHELY ???

    és a kisgyerek még csak nem is érezte az izzadást a sok pénz miatt mitöl-mivel ki van tömve
    ha lefogy márpedig EZ NEM 100 hanem 1000% -ig biztos hogy
    ö ugy fog mint balfazar lekopni a szinröl
    nemzetközileg mi vélemény lesz
    ne jöjjön töke befektetni mert
    nem érdemes
    plusz HÜLYEGYEREKEK irányitják az országot

    ha lehetne kilométereken keresztül tudnék panaszkodni miket tettek ez MAGYARORSZÁG ellen ezek

    miért nincs magyar árucikk csak külföldi
    pl ruha vagy bármilyen élelmiszer PL

    kössz kedves killer fidesz
    that kill hungari & nobody see .. thank you for

    és köszi a korlátolt életet

    ha romában lenne nem lenne kegyelem
    mert a nép dönt és még viselik a demokracia szot -mintha romai lenne ,??

  14. és hol az hogy magyar üzemek
    mert a fidesz n eladott
    lusták voltak megoldani beruházni arra hogy minden egykoron müködö munkát ado ezmellett
    árucikkeket termelö üzemet – gyárat beinditsák
    ezáltal gyártott termékekkel KERESKEDÖKNEK
    adva munkát piacot lehetöséget
    és ELÖNYT a népeknek kik magyart szivesebben szagolnának
    mint a 100millio kinai szemetet – vagy horvát-szerb hulladákot vagy kambodzsai
    mérgezö festékkel szinezett ruhákat
    ha körülnéz csak kinai ruhák vannak magyar kényelmes nincs csak savanyu izü szagu kinai
    ha enni szeretne csak német vagy bolgár
    miota a határ nyitott minden jugoszláv mi szintén olyan mint a
    kereskedök olcson mindent minöség nem számit
    de az ize hol maradt
    ha füszert szeretne az sincs
    stb
    mellette hány magyar él inségben mert nincs munkahelye
    merthogy a fidesz eladta külföldnek
    magyar minöségi cikkek
    hová lettek ??
    mert a magyar termék alatt is import lapul

    szörnyü
    ha lenne egy értelmes lélek ki birna annyi nyugalommal hogy MINDEZT közölje egy
    értelmes lénnyel
    ki megalkotná
    ISMÉT LENNE MAGYARORSZÁG
    millio munkahellyel – értékes árucikkel
    minöséggel
    és TELJES ÉRTÉKÜ élvezettel
    mit az ad hogy magyar
    gyártotta vette

    NEM LEHETNE ERRE FELÉ MENNI
    nem a setét keresztény lepelbe burkolt
    sunnyogo félnotások vezette jövö (SICC!!!) felé

    kedves magyar mi volt egykoron szép
    ma ha sétálsz a budapesten több a külföldi mint a magyar
    azt nem nézik mig milliárdokat költenek futballstadionra és muzeumra
    hogy a belváros mikor omlik össze
    a 200 éves bérházak mik omlanak

    kis érdekesség :
    2000 töl 2012 ig a naprendszer bolygoi
    bolygoegyüttállásban voltak
    egy sort alkotva
    ezzel kozmikor nagyságrendü vonalat alkotva mi
    összegzödö gravitácios mezeje miatt
    kissé zord viszonyok uralkodtak
    pl 10 évig egy szem esö nem esett
    mig az elmultban 2 utobbi dől a viz
    ettöl a végtelen száraz idöszakok alatt kiszáradt épületek
    miután a kiados esözések jol meáztatják öket kezdenek omladozni

    nem lenne egyszerübb az emberek világát nézni elsönek
    a saját politikus jol megépitett nonszenszei HELYETT ??

    mint a budavári palota rekonstrucioja ami egy alapitvány finansziroz
    na de a népek ahol laknak nem lenne épp fontosabb
    elörébb-valobb mint a villogjunk a müemlékekkel cimü borzalmas europai (EU)
    mintát követö fess de idétlenül szegény budapest
    sokkal tutibb volt a lerobbant világ a 90-es évelben
    mert szerény véleményem szerint bent a lényeges kint mindegy hogy néz ki nem ??
    koszos e a belváros vagy otthon minden ok
    most kint pedantéria
    homeless nem lehet
    JO ANYÁTOKAT EZÉRT !!! komolyan a viktor az lesz remélem ki ezt igy
    odalökte
    ha nincs javad nem lehetsz lako ott ahol születtél de érdekes
    és a fent leszolt 80 as évek sokkal nagyszerübb volt a kommunista magyarország
    még voltak mozik – vidámparkok – játszo terek a maguk tökéletes hangulatával
    voltak játékok – jo reklámok
    fesztiválok május elsején
    sokkal jobb volt
    de minden mint a demokrata SZÁRAZSÁGBAN ahol fényezik azt
    aki megfosztott 100 meg ezer embert attol hogy folytassák itthon igy költözött el minden értelmiség messze minden üzletember külföldre csak hogy ne a viktort kelljen este néznie ahogy vitézi pózával szavalja az igaz magyar vagyok – ,,aki jol elkurta az egészet ”
    mig szegény gyurcsány de ferencz
    le lett járatva 4 izben ismételték ahogy öszödön mondta
    pedig ö tényleg nem tette mig a fidesz a killer igen mert
    ök adtak el mindent
    ök zárattak be mindent
    és E MIATT NINCS HAZAI TERMÉK_MUNKAHELY_ ÉS LÉT STILUSOS

    és még a hétvégét is bezárják

    BRAVISSIMO de ultra

    hze@

    [és bocsásson meg de az email cim épp nincs beregisztrálva ]

  15. Tóth Krisztián // január 26, 2015 - 14:52 // Válasz

    “Rossz irány, hogy egyes piaci szereplők kiszűrésére, és mások helyzetbehozására születnek törvények.”

    Teljesen egyetértek ! Előrebocsájtva, hogy mindentől ami politikai természetü (pontosabban ami ma annak számít) a hányinger kerülget teszem hozzá, hogy ugyanennyire rossz irány volt kb. 20 éven keresztül, hogy a helyi kisvállalkozások ellenében és a multik kedvében hoztak tucatjával törvényeket, rendeleteket. Persze, a kisvállalkozók mögött nincsenek milliárdos lobbik, így az ő hangjuk elenyészett és rengetegen mentek tönkre. Akkor még az ezáltal munkanélkülivé váltakat egy időre (és csak részben) felszippantották a multik. Csakhogy 2008 óta a legtöbb multi “válság van!” felkiálltással az utcára küldte ezek többségét, és ma nagyon sok helyen 3 ember munkáját 1 ember végzi negyed fizetésért.
    Így most a fentiek okán (noha elvben egyetértek a fenti megállapítással) képtelen vagyok krokodilkönyneket hullatni szegény multimilliárdos cégekért. Ami az ebből adódó újabb munkanélkülieket illeti, csak reménykedem, hogy korábbi rabszolgatartóik minél előbb tönkremennek és a helyükön, helyettük létrejövő helyi vállalkozások végre emberként fognak majd velük bánni, emberhez méltó bérért. Talán túl derülátó vagyok …

  16. Tóth Krisztián // január 26, 2015 - 15:17 // Válasz

    … ja, és még annyi, mielőtt a sok söpredék milliárdos céget (tacskót és társait) túlfényeznénk, hogy otthon Angliában koccra ugyanekkora árak mellett, koccra ugyanilyen beszerzési árak mellett, koccra ugyanennyi profit mellett, koccra ugyanezért a munkáért amit mi végzünk ezekben 6-8× ennyit fizetnek ! Ezt testközelből tudom. Eszem a szép, kozmopolita szívüket !
    Szóval mindamellett, hogy ez a törvény (mint ahogyan a legtöbb) átgondolatlan és előfordulhat, hogy több kárt okoz mint amennyi hasznot hoz nekünk, állapítsuk meg a tényt, hogy a legtöbb multi (és itt kiemelném a hipermarketeket) bérrabszolgáknak tekinti a magyar munkaerőt és eszerint is bánik velük, eszerint is fizetget nekik. Budapesten kívül (pl. itt Szegeden is) mindenhoz átlag 80-100 ezer Ft-ot keresnek az ott dolgozók teljes munkaidőben !
    Angliában, Németországban, Ausztriában ugyanezek a cégek, ugyanezért a munkáért (ugyanilyen árak mellett) Ft-osítva átlag 400-500 ezer Ft-ot fizetnek. Ezek tények, bárki 10 perc alatt leellenőrizheti. Nekem nem kellett, kipróbáltam :)

1 visszakövetés / visszajelzés

  1. Megosztottság helyett elfogadás, taxi helyett biztonság, elnyomás helyett szabadság – lapszemle | Eszter's Offtopic

Örülök, hogy beszélsz, kérlek gyűlölködés nélkül tedd, miután figyelmesen elolvastad és megértetted a szöveget.

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt szereti: